در کشور ما دوری از احزاب مایه فخر و مباهات است

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی گفت: در جامعه ما به جای اینکه عضو حزب بودن و حمایت از احزاب ارزش تلقی شود، دوری از احزاب و عضو حزب نبودن مایه فخر و مباهات است.

جواد آرین‌منش اظهار کرد: در اساس‌نامه خانه احزاب اهداف بسیار بلندی منظور شده که مهم ترین آن ترویج فرهنگ تحزب و ارتقاء سطح آگاهی‌های سیاسی مردم در ارتباط با احزاب است، متأسفانه احزاب در کشور ما نهادینه نشده و فرهنگ تحزب رواج پیدا نکرده است، ذهنیت مثبتی نیز نسبت به احزاب در جامعه وجود ندارد.

وی افزود: خانه احزاب برای ایجاد فضای سالم سیاسی، تعمیق بینش سیاسی مردم، گسترش فرهنگ حزبی، ایجاد امنیت برای نهادینه کردن فرهنگ احزاب و تقویت روحیه تعاون و همکاری بین احزاب سیاسی به وجود آمده است و باید تلاش کند تا بنیه مالی احزاب تقویت شود و از حقوق قانونی احزاب دفاع کرد و حمایت‌های علمی و آموزشی از احزاب صورت گیرد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه تقویت احزاب یکی از رسالت‌های خانه احزاب است، عنوان کرد: اهداف بلند‌مدت خانه احزاب در طول یک سال محقق نمی‌شود، گام هایی که در طول این یک سال در خانه احزاب استان خراسان رضوی برداشته شده در حد استقرار خانه احزاب، ایجاد مکان مناسب برای خانه احزاب، تهیه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه برای فعالیت احزاب، تشکیل شورای مرکزی خانه احزاب خراسان و تشکیل جلسات شورای مرکزی خانه احزاب برای ایجاد فعالیت و برنامه‌های آن بوده است.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا رسیدن به اهداف بلند مدت خانه احزاب فاصله زیادی وجود دارد، گفت: این توقع زیادی است که خانه احزاب در یک سال بتواند به اهداف خود نائل آید. برای این منظور به زمان بیشتر، حمایت خود احزاب و تشکل‌ها از این حرکت و نیز حمایت وزارت کشور، استانداری و فرمانداری‌ها در تقویت خانه احزاب نیاز است.

آرین‌منش تصریح کرد:  مسئولان نظام، رؤسای جمهور پیشین و حال‌حاضر کشور افتخار می‌کنند که عضو هیچ حزب و گروهی نیستند، با این شرایط و نگاه، احزاب نمی‌توانند در جایگاه شایسته و واقعی خود قرار گیرند در حالی که نظام مردم‌سالاری و دموکراسی بدون وجود احزاب قدرتمند و فراگیر، ناقص و ناتمام است.

این عضو فعال خانه احزاب خراسان رضوی در خصوص کمرنگ شدن فعالیت خانه احزاب طی چند ماه گذشته، خاطر‌نشان کرد: دلیل اول اینکه انتخابات سبب درگیری احزاب در مسئله انتخابات و غفلت از فعالیت خانه احزاب شد. دلیل دیگر هم این است که هیأت رئیسه خانه احزاب در یک سال گذشته به صورت موقت و چند‌ماهه شکل گرفت که هیأت رئیسه نمی توانست در این مدت دو ماهه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد که چندی پیش هیأت رئیسه یک ساله برای خانه احزاب انتخاب شده که می‌تواند یک گام رو به جلو تلقی و مدیریت خانه احزاب از ثبات بیشتری برخوردار شود.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *