جشنواره فیلم و عکس «بیطار» اتفاق مبارکی است

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جشنواره فیلم و عکس «بیطار» اتفاق مبارکی است.

حجت الاسلام پژمانفر در آستانه برگزاری نخستین جشنواره ملی فیلم و عکس «بیطار» گفت: این گونه جشنواره‌های موضوعی و تخصصی کارکردهای چند سویه می‌توانند داشته باشند. نخست اینکه فرصت مغتنم و ضروری برای معرفی کیفیت خدمات و فعالیت‌های یکی از بخش‌ها و اضلاع مهم در سازوکار امنیت و سلامت غذایی به شمار می‌آیند و دیگر سو، افقی را می‌گشاید تا از ظرفیت و کارکرد سینما برای ارائه مفاهیم اجتماعی و فرهنگی صرف استفاده نشود و به مثابه کلید توسعه و پیشرفت در راستای تقویت بنیان‌های اقتصادی، صنعتی و غذایی هم به کار گرفته شود و سینماگران و مستندسازان هم از این دریچه به ابعاد دیگر زندگی فردی و اجتماعی توجه نمایند.

وی ادامه داد: باید باور داشته باشیم که سینما به عنوان یک رسانه قادر است هم مزیت‌های موجود در یک عرصه را به نمایش بگذارد و هم چالش‌ها و آسیب‌های موجود در آن را. با این نگرش، از ظرفیت جشنواره و سینما می‌توان به درستی در مسیر رشد و تعالی اجتماعی و فرهنگی و آموزشی استفاده کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه حرکت جشنواره بیطار می‌تواند به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم و اثرگذار در کشور ظرفیت‌های بالای سینما را با اهداف و برنامه‌های توسعه‌‌ای کشور همسو نماید و به نمایش دستاوردها و موفقیت‌های کشور در حوزه دامپزشکی و اقتصاد و سلامت توجه کند خاطر نشان ساخت: این رویداد سینمایی همچنین می‌تواند پیوندی میان هنرمندان و نخبگان و فعالان حوزه دامپزشکی کشور باشد.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌دهم ساختار این جشنواره به گونه‌ای طراحی و عملیاتی گردد که ضمن تداوم و استمرار به ضرورت‌ها و نیازهای اساسی و واقعی این حوزه از طریق تولید محصولات فرهنگی، فیلم کوتاه و مستند برای آگاهی بخشی عمومی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *