پسرهمسایه عامل برداشت های سریالی غیرمجاز

عامل برداشت های سریالی غیرمجاز توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان سبزوار شناسایی و دستگیر شد.

با شکایت مردی میانسال مبنی بر برداشت غیر مجاز سریالی از حساب وی، پرونده ای در این رابطه تشکیل و شناسایی برداشت غیر مجاز از حساب، در دستور کار پلیس فتا شهرستان سبزوار قرار گرفت.

سرهنگ هاشمی گفت: در بررسی های فنی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد وجوه خارج شده از حساب شاکی صرف خرید شارژ و پرداخت قبوض آب و برق به صورت اینترنتی شده است.

سرهنگ هاشمی تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از یکسری تحقیقات فنی در فضای سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

متهم که پسری جوان و همسایه شاکی است در مواجهه با ادله کافی در خصوص نحوه دستیابی به اطلاعات حساب شاکی گفت: به دلیل دوستی با پسر شاکی از اعتماد شاکی سوء استفاده و طی یک سال گذشته مبالغی را از حساب شاکی صرف خرید و پرداخت قبوض به صورت اینترنتی کرده است که به دلیل پایین بودن ارقام در مراحل اولیه شاکی معطلع نشده اما در مرحله آخر که اقدام به خرید گوشی تلفن همراه از حساب شاکی کرده که دستش رو شد.

سرهنگ هاشمی با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی خاطرنشان کرد: با توجه به صورت واریز پرداخت‌ها و هرگونه مبادلات بانکی که توسط برنامه های کاربردی روی گوشی تلفن همراه و اینترنت صورت می‌گیرد، شهروندان در انجام عملیات بانکی که به واسطه رمز اینترنتی و دوم میسر می باشد، باید نهایت دقت را در نگهداری و حفظ رمزهای حساب بانکی خود، مبذول داشته تا گرفتار افراد سودجو و فرصت‌طلب نگردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *