جبران فاجعه نسل‌کشی مسلمانان میانمار تنها با ورود مجامع بین‌الملل

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تیم ایرانی که به بنگلادش سفر کرد طی مذاکرتی با رهبری بر تداوم ارسال کمک‌های انسان دوستانه به پناهجویان میانماری در بنگلادش تاکید کرد.

هاجر چنارانی در توضیح اقدامات ضروری برای بهبود وضعیت مسلمانان میانمار، گفت: گروه های مختلف به بنگلادش رفته و وضعیت پناهجویان مسلمان میانماری را از نزدیک بررسی و آسیب‌شناسی منطقه انجام شده است، رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز قرار است به زودی به بنگلادش رود و در جریان وضعیت این افراد قرار گیرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس نیز درخواست سفر هیاتی از جمهوری اسلامی ایران به میانمار را ارایه کرده اما تاکنون دولت میانمار موافقت خود را اعلام نکرده است، هدف اصلی از ورود جمهوری اسلامی ایران به بحران نسل کشی مسلمانان میانماری کمک‌رسانی و رفع نیازهای اولیه این افراد است.

وی یادآور شد: مسئولان مربوطه (تیمی که به بنگلادش سفر کرد) مذاکراتی با مقام معظم رهبری داشتند تا کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به پناهجویان میانماری در بنگلادش ادامه داشته باشد تا تصمیمات آتی گرفته شود.

چنارانی با بیان اینکه پناهجویان میانماری در بنگلادش نیاز بسیار به موادغذایی و امور بهداشتی دارند، گفت: موادغذایی تاکنون از ایران به بنگلادش ارسال شده اما حجم فاجعه بسیار عمیق‌تر از این کمک‌هاست. همچنین امکانات برای راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی تعبیه شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کمک‌های ایران در بنگلادش مستقر شده اما کمک مستقیم به مسلمانان ساکن میانمار و بهبود وضعیت آن‌ها در کشور خودشان، نیازمند موافقت دولت میانمار است، در شرایطی کنونی دولت میانمار تنها هدف رانده شدن این مسلمانان از سرزمینشان را دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنگلادش نیز به جهت شرایط نامناسب و کمبود امکانات، توانایی رسیدگی به تمامی پناهجویان میانماری را ندارد، تاکید کرد: مجامع بین‌الملل باید دخالت کرده زیرا با کمک یک کشور این فاجعه جبران نخواهد شد.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *