ثبت 1802 شرکت از ابتدای سال 96

رییس اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری مشهد با اعلام ثبت 1802 شرکت تجاری و تعاونی در شش ماهه نخست امسال به ارایه گزارش عملکرد ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری مشهد پرداخت.

طلعت سادات شریعت زاده از ثبت 1641 شرکت تجاری و 161 شرکت تعاونی و 320 موسسه غیر تجاری در 6 ماهه منتهی به شهریور 1396 خبر داد و افزود: در این مدت ده هزار و 601 مورد تغییرات ثبت شده است و 12 هزار و 716 مورد پلمپ دفتر و روزنامه کل انجام شده است و275 مورد اظهارنامه کارت بازرگانی صادر شده است.

شریعت زاده گفت: از 102 هزار شرکت و موسسه موجود در استان خراسان رضوی، 351 شرکت تجاری و تعاونی و 16 موسسه در شش ماهه نخست امسال منحل گردیده است.

وی با اشاره به تحولات صورت گرفته در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری و انجام امور مرتبط یا ثبت و تغییر شرکت‌ها به صورت الکترونیکی و برخط از عدم نیاز مراجعات متعدد حضوری متقاضیان به اداره ثبت شرکت‌ها خبر داد و افزود با راه اندازی سامانه جامع ثبت شرکت‌ها در کل کشور دیگر نیاز به مراجعات مکرر ارباب رجوع به اداره ثبت شرکت‌ها نمی‌باشد و ثبت تاسیس و تغییرات به صورت برخط و لحظه ای در هر ساعت از شبانه روز در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری به آدرس irsherkat.ssaa.ir امکان پذیر است.

شریعت زاده افزود: متقاضیان باید پس از ثبت نام اینترنتی مدارک خود را از طریق پست به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال نمایند و از طریق همان سامانه روند انجام درخواست خود را پیگیری نمایند و لازم است فقط یکبار و پس از اتمام فرایندکاری جهت امضای دفاتر الکترونیک به اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری مراجعه نمایند.

وی در خصوص ارایه خدمات در شهرستان‌ها نیز افزود در راستای سیاست‌های سازمانی کلیه امور مرتبط با ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری در مرکز استان به صورت متمرکز انجام می‌شود و متقاضیان ساکن در شهرستان نیز پس از طی مراحل تکمیل درخواست در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و ارسال مدارک با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان محل سکونت و امضای دفتر الکترونیک آگهی تاسیس یا تغییرات خود را دریافت می‌نمایند

طلعت سادات شریعت زاده در خصوص زمان انجام درخواست تغییرات و تاسیس برای اشخاص حقوقی افزود: از زمان وصول مدارک از طریق پست و در صورت کامل بودن مدارک ارسالی پس از 48 ساعت مراجعین میتوانند جهت اخذ پیش نویس و امضای دفاتر الکترونیک به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایند. و همچنن پاسخ به درخواست تعیین نام شرکت‌ها به روز انجام می‌شود.

وی با اشاره به نواقص موجود در مدارک ارسالی از سوی متقاضیان که سبب طولانی شدن روند انجام کار میگردد از متقاضیان درخواست نمود با مطالعه دقیق راهنمای سامانه و اعلامیه‌های شماره 9 و 11 که مربوط به موارد نقص ورود اطلاعات می‌باشد نسبت به ارسال درست مدارک و اطلاعات اقدام نمایند.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته به منظور ارایه خدمات سریع و آسان از عموم مراجعین جهت ثبت تاسیس یا تغییرات شرکت و موسسات درخواست نمود تا بدون مراجعه به واسطه‌ها و تحمیل هزینه‌های اضافی به سامانه جامع ثبت شرکت‌ها مراجعه و شخصا اقدام نمایند.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *