اعتماد جامعه جهانی نسبت به آمریکا کمرنگ شد

دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی با اشاره سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: با اظهارات ضدایرانی ترامپ و پاییند نبودن وی به توافق بین الملی اعتماد جامعه جهانی نسبت به آمریکا کمرنگ شد.

رمضانعلی سبحانی فر افزود: موضوع برجام تفاهمنامه دوجانبه‌ بین ایران و آمریکا نیست بلکه بین هفت‌کشور منعقد شده و کشورهای دیگر خود را ملزم به رعایت برجام می‌دانند.

وی ادامه داد: حقانیت ایران در برجام برای همه کشورهای جهان مشخص شده از این رو کشورهای اروپایی حاضر به تایید سخنان ترامپ نشدند و این نشان می دهد ایران به دستاوردهای مهم بین المللی دست یافته است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: برجام یک قرارداد دوجانبه نیست که آمریکا آن را یکطرفه نقض کند و جامعه جهانی نسبت به موضع‌گیری‌ ترامپ در مورد برجام اعتراض خود را به مجامع بین‌المللی اعلام کرد.

وی به افزایش سرمایه‌گذاریهای بین‌المللی در داخل کشور اشاره و بیان کرد: کشورهای اروپایی و آسیایی توجهی نسبت به موضع‌ گیری ندارند و اصرار به افزایش مناسبات روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران دارند.

سبحانی فر افزود: اقشار مختلف مردم با اتحاد و وحدت، انزجار خود را در مقابل اظهارات ضدایرانی رئیس‌جمهور آمریکا به جهانیان اعلام کردند.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *