برندسازی فلزات گرانبها

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از مهمترین مسائل در حوزه فلزات گران بها «برندسازی» است و ایجاد هویت و شناسه دار کردن مصنوعات گامی مهم در این راستا است.

علی‌رضا رشیدیان در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان نقره استان افزود: با توجه به اشتغال 16 هزار نفری در حوزه فلزات گران بها و سنگ‌های قیمتی در استان، اگر حمایت و نظارت کافی بر تولید انجام شود، این صنعت با رشد قابل توجهی مواجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: رشد و توسعه اقتصادی و افزایش در آمد در صنعت عامل افزایش رفاه مردم و در نهایت افزایش امنیت اقتصادی مردم است.

رشیدیان تاکید کرد: اگر مشکلات تولید با در نظر گرفتن ملاحظات صنعت، مردم و دولت رفع و اعتماد لازم از طرف سرمایه گذاران به دولت ایجاد شود، رشد اقتصادی را به همراه خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی مساله مهم دیگر در این زمینه را طراحی دانست و تاکید کرد: به منظور افزایش کیفیت و رقابت‌پذیر کردن مصنوعات داخلی باید در حوزه طراحی سرمایه گذاری ویژه‌ای صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی یکی از بهترین مزیت‌های استان را همجواری با افغانستان در حوزه واردات سنگ‌های خام قیمتی و صادرات سنگ‌های تراش خورده و مصنوعات برشمرد.

در ادامه این جلسه تولیدکنندگان استان با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در مبارزه با قاچاق مصنوعات فلزات گران بها، به بیان موانع و مشکلات موجود در تولید و صادرات مصنوعات نقره از کشور پرداختند.

در این دیدار از نخستین شناسنامه الکترونیکی شناسایی و رهگیری مصنوعات نقره با قابلیت ثبت مشخصات سنگ، مصنوع، کد تولید کننده و پیگیری برخط، رونمایی شد.

گفتنی است از ابتدای سال 96 اقدامات بسیاری در برخورد با باندهای کلان قاچاق مصنوعات نقره در خراسان رضوی انجام شده که به کشف بیش از نیم تن از انواع مصنوعات نقره قاچاق در مشهد مقدس منجر شد و تقویت کارگاه‌های تولیدی و ایجاد کارگاه‌های جدید و اشتغال بیش از 100 نفر در این حوزه شد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *