برنج وارداتی با قیمت ۶ هزار تومان نیاز مشتریان برنج ارزان را تامین می‌کند

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: باید هزینه برنج ایرانی را کاهش دهیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند. اما با همین میزان ۳۰۰ تن برنج وارداتی با قیمت حدودی ۶ هزارتومان نیاز افرادی که خواهان برنج ارزان‌تر هستند، برآورده می‌شود.

عبدالله حاتمیان روز چهارشنبه درباره واردات برنج و تاثیر گذاری آن بر قیمت برنج ایرانی افزود: 4 سال قبل حدود 3 میلیون 500هزار تن برنج به کشور وارد کردیم و قیمت برنج طی این اقدام با واردات برنج خارجی قیمت برنج تولید داخل افت پیدا کرد و تمام ضرر و زیان آن را کشاورزان پرداخت کردند.

 

سال گذشته 350 هزار تن برنج وارد کشور شده است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت آقای روحانی روندی را تنظیم کردند که واردات برنج را به حداقل برسانند، گفت: سال گذشته حدودا 350 هزار تن برنج وارد شد که مجوز واردات آن داده شده بود و همین امر سبب شد که قیمت برنج داخلی به‌سمت رقم هر کیلو 11هزار تومان رشد پیدا کند.

 

واردات 300 هزار تن برنج در سال مطلوب است

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی مصرف کننده و تولید کننده راضی هستند، اضافه کرد: در حال حاضر اگر بخواهیم به منظور تنظیم بازار و برنج مورد نیاز کشور از هر کشوری تا میزان 200 الی 300هزار تن برنج وارد کنیم در هر ساز و کار اقتصادی که باشد مطلوب است اما اگر از میزان مورد نیاز بیشتر باشد و ضرر آن را کشاورز پرداخت کند مطلوب نیست.

 

برنج وارداتی با قیمت 6 هزار تومان نیاز مشتریان برنج ارزان قیمت را تامین می‌کند

این نماینده مردم در مجلس شوای اسلامی در خصوص اینکه چگونه می‌توانیم توان خرید برنج ایرانی را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم، اظهار داشت: باید هزینه برنج ایرانی را کاهش دهیم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند، اما با همین میزان 300 تن برنج وارداتی با قیمت حدودی 6 هزارتومان نیاز افرادی که خواهان برنج ارزان‌تر هستند برآورده می‌شود.

 

مکانیزاسیون کشت برنج ایرانی در سطح بالاتر از متوسط قرار دارد

وی در پایان با بیان اینکه باید با کاهش هزینه نهاده و مکانیزاسیون کشت برنج به دنبال کاهش قیمت برنج باشیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در برخی از نقاط کشور کشت مکانیزه برنج صورت می‌گیرد، مکانیزاسیون کشت برنج ایرانی در سطح بالاتر از متوسط قرار دارد  و قیمت 10 تا 12 هزارتومانی برنج ایرانی در سطحی است که هم مصرف کننده و هم تولید کننده رضایت دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *