اجرایی شدن طرح جامع جلوگیری از ورود، حضور و تردد اتباع خارجی غیرمجاز در استان

با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان برگزار شد.

سید جواد حسینی در این جلسه گفت: موقعیت ژئوپلتیکی ایران و واقع شدن در منطقه بحران خیز خاورمیانه از یک سو و سیاست درهای باز نسبت به پ‍‍‍ذیرش مهاجرین خارجی از سوی دیگر، ایران را به یکی از کشورهای به شدت مهاجر پذیر تبدیل کرده است.

وی افزود: وضعیت نامناسب در برخی از کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و وجود مشکلاتی چون گسترش موج فزاینده بیکاری، نابسامانی اوضاع اقتصادی، پایین بودن سطح درآمد و بروز ناامنی در مناطق مختلف افغانستان منجمله مناطق جنوبی آن موجبات افزایش کمی ورود اتباع خارجی غیرمجاز به کشور که عمدتا بمنظور اقامت و اشتغال غیرقانونی انجام می شود را فراهم ساخته است.

معاون استاندار در ادامه گفت: فقدان کنترل قاطع و عدم انسداد مطلوب نوار مرزی در استان سیستان و بلوچستان از طرف کشورهای همسایه، وجود جاذبه های گوناگون شغل ، تردد و اقامت سهل در کشورمان و برخی عوامل سیاسی تاثیرگذار بر آهنگ اجرای طرح های بازدارنده  نیز از جمله  عوامل افزایش کمی ورود اتباع خارجی غیرمجاز به کشور است.

حسینی افزود: بدیهی است غفلت از برخورد قاطع ، قانونی و مداوم در مقابله با این حجم گسترده از حضور اتباع غیرمجاز ، ‌تبعات منفی و معضلات امنیتی، اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی خود را نه تنها در سالهای آتی بلکه در کوتاه مدت نیز بر کشور خواهد گذاشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت:  با توجه به موقعیت خاص استان خراسان رضوی به ویژه شهرستان مشهد مقدس و بروز مشکلات و ناهنجاریهای عدیده ناشی از حضور اتباع خارجی غیرقانونی و همچنین جلوگیری از ایجاد احساس دورغین فضای امن برای اقامت و اشتغال اتباع غیرمجاز در استان ،طرح کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز  در استان تدوین و به انجام خواهد رسید.

وی افزود : هدف از این طرح مقابله جدی با این حضور غیرقانونی و با هدف تشدید برخوردهای قانونی شامل شناسایی، دستگیری ، جمع آوری و طرد خواهد بود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *