بررسی طرح سازمان توسعه روستایی و عشایری در خانه ملت

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس از بررسی طرح ایجاد سازمان توسعه روستایی و عشایری در کمیسیون متبوع خود خبرداد.

عبدالله حاتمیان درباره طرح ایجاد سازمان توسعه روستایی و عشایری، اظهار داشت: روستاها متولی خاصی ندارند، برخی وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها به‌صورت پراکنده پیگیر موضوعات روستاها هستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدلیل روستاها متولی خاصی ندارند شاهد توسعه روستاها به نحو شایسته‌ای که باید باشد نیستیم، گفت: نمایندگان طرحی را برای ایجاد سازمان توسعه روستایی ارائه کردند و طبق بحث‌های انجام شده در کمیسیون کشاورزی پیشنهاد شد این طرح تحت عنوان سازمان توسعه روستایی و عشایری باشد.

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقریبا دو مورد از مواد این طرح تهیه شده است، اضافه کرد: مشکل موجود چارت این سازمان است که این سازمان تحت نظر وزارت جهاد کشاورزی باشد، وزارت جهاد کشاورزی که بسیاری از ماوریت‌های خود را نتوانسته است انجام دهد.

حاتمیان با تاکید بر اینکه اگر این سازمان نیز زیرمجموعه رئیس جمهور باشد دیگر نمی‌توان به‌دلیل قطع آب یک قنات از رئیس جهور سوال کرد، تصریح کرد: در این فضا مشکلاتی وجود دارد که هرچه زودتر این مسئله در کمیسیون برطرف می‌شود، امیدوارم به نقطه‌ای برسیم که این سازمان در کنار حضور در چتر حمایتی رئیس جمهور، پاسخگویی وزیر مربوطه را نیز داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: امیدواریم به سازمانی برسیم که بتواند اشراف کامل و نظارت عالیه‌ای بر توسعه روستاها داشته باشد، هدف در اینجا جدایی مجدد آب، برق و راه روستایی نیست، هدف ایجاد اشراف و نظارت بر توسعه روستاها و مجموعه پاسخگو در مقابل رهبری، دولت، مردم و نمایندگان مردم است.

 

 

منبع: خانه ملت

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *