آگاهی سیاسی از اهداف نظام تعلیم و تربیت است

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: تربیت، آگاهی و جامعه پذیری سیاسی از اهداف نظام تعلیم و تربیت تمام ساحتی است.

سید جواد حسینی صبح شنبه در آیین بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر ، ایثار و مقاومت  که به صورت نمادین در آموزشگاه شهید محمد رمضانی بردسکن برگزار شد ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و تقارن آن با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: زنگ مهر زنگ زندگی جامعه است و دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور می توانند در همه حوزه ها تاثیر گذار باشد.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری، سلامت جامعه، اشتغال، کاهش نرخ طلاق، نرخ باسوادی، مشارکت مردم و کاهش نرخ اعتیاد همه در گرو به صدا در آوردن زنگ مهر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: اگر بخواهیم آسیب های اجتماعی را در جوامع نداشته باشیم باید بر زنگ مهر متمرکز شویم و راستی، صداقت، محبت از دیگر ویژگی های زنگ مهر است.

حسینی گفت: زنگ مهر نقطه تعادل برای رسیدن به تکامل است و در یک کلمه همه چیز در آن نهفته است که می تواند رویداد جدیدی را در جامعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه تربیت، آگاهی و جامعه پذیری سیاسی از اهداف نظام تعلیم و تربیت و تربیت تمام ساحتی است ابراز کرد: در کنار این عوامل تربیت دینی و اخلاقی نیز لازم و ضروری است.

 

 

منبع: مهر

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *