نظام اسلامی در چارچوب حفظ اقتدار خود با دنیا تعامل می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در برجام فرانسه پلیس بد بود و بقیه اروپا پلیس خوب، این نقش در قضایای اخیر تغییر کرده و فرانسه را به‌عنوان پلیس خوب و آمریکا به‌عنوان پلیس بد مطرح‌شده است، ملت ایران این ترفندها را می‌شناسد و اجازه نمی‌دهد با زبان زور و ظلم با آنان برخورد شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر چهارشنبه در اجتماع علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان در محکومیت اقدامات خصمانه آمریکا که در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با بیان این‌که بدون تردید این حضور و اعلام موضع و زمان‌شناسی، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب به شمار می‌رود، اظهار کرد: دعوت  انبیا و آیات قرآن کریم، انسان را به عبودیت و بندگی خدا می‌خواند و نقطه انحراف انسان را دوری از همدلی می‌داند.

وی با بیان این‌که خداوند در قرآن کریم، چهره انسان‌های خودبین و خودمحور را در برابر انسان‌های خداخواه و عبد قرار می‌دهد، ادامه داد: خداوند همواره نسبت به روحیه استکبار و تفرعن هشدار داده است و اگر انسان به پیام‌ها و هدایت‌های قرآنی و آنچه انبیا الهی به‌ویژه در رسالت پیامبر اکرم(ص)، آمده است، توجه نکنند، دچار خودبزرگ‌بینی و استکبار می‌شود و این استکبار، هم برای خود و هم برای جامعه بشری بسیار خطرناک است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: خداخواهی، صبر، مقاومت و ایستادگی می‌خواهد، خشیت می‌خواهد و در این خداخواهی، مهم‌ترین نقطه و تهدید آن است که مستکبران نمی‌خواهند انسان‌های خداخواه و بندگان صالح خدا، زندگی خداجویانه و خداخواهانه داشته باشند.

رئیسی افزود: به برکت انقلاب اسلامی، پرچم توحید، خداخواهی در کشور به دست مؤسس عالی‌قدر این نظام که برخواسته از حوزه علمیه بود، برافراشته شد؛ در برابر پرچم طاغوت که می‌خواستند کشور به‌طرف آنچه دشمنان می‌خواهد، برود، اراده مردم قرار گرفت و مردم صبر و مقاومت پیشه کرده بودند که یک نمونه آن، جنگ تحمیلی بود.

وی با بیان این‌که در 10 سال اول انقلاب بنا بود این نظام اسلامی برخواسته از دین، از بین برود، گفت: علاوه بر جنگ تحمیلی، حرکت منافقین بود که 17 هزار نفر از مردم بی‌گناه را به جرم خداخواهی کشتند.

تولیت آستان قدس، تلاش دشمن در دهه دوم انقلاب را در ناکارآمد جلوه دادن نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: اما کارآمدی در حوزه‌های مختلف بر همگان ثابت شد و در دهه سوم نیز تلاش کردند پیام انقلاب را که نتوانستند خاموش کنند، در مرزهای جغرافیایی کشور نگه‌دارند اما در این حوزه نیز موفق نشدند؛ بیداری اسلامی، بسیاری کشورها را از هویت گمشده خودشان به هویت اسلامی بازگرداند.

رئیسی افزود: آنان در مورد این‌که قدرت هسته‌ای و توانایی‌های ایران قابل‌تحمل نیست سخنان بسیاری بیان کردند اما رهبر معظم انقلاب فرمودند هدف ما بمب هسته‌ای نیست و آن را حرام می‌دانیم اما باید توانایی هسته‌ای داشته باشیم، این حق ملت ایران و دیگر ملت‌هاست که از امکانات هسته‌ای بهره‌مند شوند.

وی با بیان این‌که توانایی هسته‌ای، قدرت بازدارندگی بود، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، ترس جنگ ایجاد کرده بودند، ملتی که نشان داد 8 سال ایستاد و یک وجب از خاکش را به دیگران نداده و امروز اجازه هیچ تحرکی به آمریکا در منطقه نداده و او را مستأصل کرده را می‌ترسانند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر این‌که اگر به 9 شرطی که رهبری ذیل برجام مرقوم داشتند، عمل می‌شد، با شرایط امروز روبرو نمی‌شدیم، گفت: با آدم‌های بدقول و میثاق شکن باید دقیق عمل کرد زیرا حقوق ملت ایران است اما آنچه مردم ایران می‌دانند، این است که نه لبخند و نه خشونت، ماهیت استکباری آمریکایی‌ها را عوض نمی‌کند؛ اگر آنان یک روز لبخند زدند یا یک روز رئیس‌جمهوری بداخلاق و بی‌ادب که زبان دیپلماسی و بشر را نمی‌فهمد، بخواهد با توهین و افترا پیش برود، مردم ما او می‌شناسند.

رئیسی با تأکید بر استقلال جمهوری اسلامی در تقویت توان دفاعی کشور، گفت: به صدراعظم آلمان، نخست‌وزیر انگلیس، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌گویم که راهبرد توانایی دفاعی و موشکی ایران، راهبرد حضور جمهوری اسلامی در دفاع از محرومان و مستضعفان عالم، هرگز قابل‌مذاکره نیست.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی اعلام کرده با حفظ اقتدار نظام اسلامی، می‌خواهد با همه کشورها تعامل داشته باشد، خاطرنشان کرد: در برجام فرانسه پلیس بد بود و بقیه اروپا پلیس خوب، این نقش در قضایای اخیر تغییر کرده و فرانسه را به‌عنوان پلیس خوب و آمریکا به‌عنوان پلیس بد مطرح‌شده است، ملت ایران این ترفندها را می‌شناسد و اجازه نمی‌دهد با زبان زور و ظلم با آنان برخورد شود.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: می‌گویید اگر آمریکایی‌ها بروند کنار، با اروپایی‌ها ادامه می‌دهیم، مگر می‌شود؟ ما به آمریکا پیش‌پرداخت دادیم، آمریکا باید همه تحریم‌ها را بردارد؛ اگر برجام برای مردم منافع نداشته باشد، حتماً از برجام عبور خواهیم کرد چون قرار بود با این سند، بلافاصله تمام تحریم‌ها برداشته شود نه این‌که همراه با عوض شدن رئیس‌جمهور در آمریکا، رویه تغییر کند.

رئیسی، یادآور شد: عامل موفقیت دشمن در طرح‌های خود، نرسیدن به وضع مردم، معیشت مردم و گره‌گشایی از زندگی آنان است، همه دردسرهایی که آمریکایی‌ها ایجاد می‌کنند برای این است که دولتمردان به مردم نرسند و گره‌های اقتصادی را باز نکنند.

وی افزود: راه مقابله با دشمن، رسیدگی به معیشت مردم، رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است که ترجمان «مرگ بر آمریکا» است.

 

 

منبع: فارس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *