هتل چهار ستاره برای دومین شهر زیارتی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌رضوی از احداث هتل چهار ستاره که به یک رؤیا برای مردم کاشمر در حوزه گردشگری تبدیل‌شده است، خبر داد.

محمدرحیم رهنما در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال کاشمر که در محل تالار اجتماعات مرکز رفاهی فرهنگیان این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه کاشمر در اصطلاح گردشگری شهر سیاحت و زیارت نام‌گذاری شده است، افزود: سالیانه بیش از 2.5 میلیون نفر به کاشمر می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه کاشمر دومین شهر زیارتی و گردشگری خراسان‌رضوی است، افزود: شهرستان کاشمر دارای آثار فاخر فرهنگی و تاریخی بسیاری است.

رهنما با اعلام اینکه تاکنون بیش از 150 اثر تاریخی در شهرستان کاشمر شناسایی شده است، بیان کرد: متأسفانه تاکنون در حوزه فرش کار بسیاری نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم و در حوزه آثار معنوی و مادی شاهد افزایش آثار ثبتی باشیم، از انعقاد قرارداد طرح تطبیق محدوده تاریخی کاشمر خبر داد و گفت: این طرح به حدود 70 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که مشاور در حال تهیه آن است.

وی با بیان اینکه با متولیان بقعه متبرکه سید مرتضی و حوزه علمیه حاج سلطان کاشمر جهت رفع مشکلات جلساتی برگزار شده است، افزود:  امیدواریم در توسعه بقعه متبرکه سید مرتضی اقداماتی خوبی را بتوانیم انجام دهیم.

 

توافق با سرمایه‌گذار

رهنما با اشاره به اینکه برای احداث موزه کاشمر اعتباراتی در نظر گرفته شده که تا پایان امسال افتتاح می‌شود، بیان کرد: شهرداری قول همکاری داده است که اطراف این بنا را ساماندهی کند.

وی همچنین از توافق احداث هتل چهارستاره خبر داد و گفت: تاکنون با سرمایه‌گذار جلساتی برگزار شده که مقرر گردید مدارک را برای ما ارسال تا در کارگروه گردشگری اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه این هتل با اعتبار بیش از 40 میلیارد تومان و در زیربنای 25 هزار متر مربع با 50 اتاق و تالارهای مختلف احداث می‌شود، بیان کرد: به دلیل اینکه شهرداری در این خصوص مقرر شده عوارضی دریافت نکند کمک بسیار بزرگی به سرمایه‌گذار می‌شود.

وی با اعلام اینکه هرچند در گذشته موافقت اولیه احداث هتل دیگری گرفته شده که تاکنون کاری صورت نگرفته و  امیدواریم به مرحله اجرا برسد، افزود: مجوز راه‌اندازی سه اقامتگاه بوم گردی در  روستاهای کاشمر تائید شده است.

رهنما همچنین از صدور مجوز دو سفره‌خانه روستایی و همچنین اقدامات لازم برای دهکده گردشگری خبر داد و عنوان کرد: تا پایان امسال نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان کاشمر به اداره ارتقاء خواهد یافت.

 

طرح گردشگری کاشمر راکد مانده است

وی در ادامه با بیان اینکه متأسفانه طرح منطقه گردشگری کاشمر راکد مانده  است، افزود: امیدواریم با پشتیبانی مسئولان این طرح مجدد احیاء شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه برای اشتغال سال جاری شهرستان کاشمر پیش‌بینی 250 نفر شده است، اظهار کرد: از سال قبل تاکنون چهار نفر پشتیبان معرفی شده‌اند که فقط یک نفر موفق به دریافت تسهیلات شده است.

رهنما با اشاره به اینکه از 32 نفری که به صورت مستقل معرفی شده‌اند تنها دو نفر موفق به دریافت تسهیلات گردیده‌اند، افزود: در سال جاری 17 طرح پشتیبان با 180 نفر داریم که کارها انجام و در کارگروه اشتغال مصوب و به بانک‌ها معرفی که اشتغال‌زایی خوبی در پی خواهند داشت.

 

رشد سه برای اعتبارات کمیته امداد امام(ره)

در ادامه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی با بیان اینکه اعتبارات سال جاری کمیته امداد به نسبت سال گذشته از یک رشد سه برابر برخوردار است، افزود: 28 میلیارد ریال را به 90 میلیارد ریال افزایش داده‌ایم.

محسن مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه امسال کاهش حدود ده درصد از مددجویان کمیته امداد را در دستور کار داریم، گفت: در سال جاری 304 اشتغال را هدف قرار داده بودیم که با افزایش اعتباراتی حدود 423 طرح را امسال پیش‌بینی کرده‌ایم که به مرحله اجرا در بیاید.

وی با بیان اینکه تاکنون 2.3 طرح اشتغال و 27 کاریابی انجام شده است، بیان کرد: از مجموع 68 میلیارد تومان اعتبارات بانکی 60 میلیارد تومان ابلاغ شده که 18 درصد آن جذب شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی با اعلام اینکه کمیته امداد رتبه اول استان را برای جذب اعتبارات تاکنون به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال گذشته 100 درصد اعتبارات بانکی و حتی در برخی جاها تا 117 درصد جذب داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در جذب اعتبارات نداریم، بیان کرد: یکی از اقداماتی که انجام شده موضوع خدمات ویژه‌ای است که امسال مدنظر قرار گرفته است.

مسعودیان راد با بیان اینکه پنل‌های خورشیدی و بازارچه محل زنان سرپرست خانوار و پرورش مرغ بومی نیمه صنعتی و… از طرح‌های خوبی بوده که مورد استقبال در منطقه کاشمر قرار گرفته است، افزود: دهکده فرش در روستاها یکی از طرح‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون 167 تخته فرش در کاشمر دایر داریم که حدود 840 متر تولیدی از ابتدای سال داشته‌اند، بیان کرد: اگر حمایت‌ها بیشتر شود قابلیت افزایش است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با تأکید براینکه در کنار مسئله اشتغال همزمان باید سبک زندگی هم مورد توجه قرار گیرد، افزود: تأثیر ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها در حوزه اشتغال دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های کمیته امداد رویکرد اشتغال‌های زنانه را به خود گرفته است، گفت: در برخی طرح‌ها همه خانم‌ها هستند که مشکلات و آسیب‌های خود را دارد.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *