2 استخر با پوشش ژئوممبران توسط موقوفات جنوب خراسان به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان از بهره‌برداری 2 باب استخر با پوشش ژئوممبران تا پایان شهریور ماه جاری خبر داد.

علی وطن‌دوست افزود: موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان، به منظور افزايش راندمان آبياري، كاهش هدررفت آب، كنترل زمان مصرف، نظارت بر نيروي كارگري برای آبياري باغات و همچنين پيش‌بيني پرورش ماهي، احداث استخر را به عنوان يكي از اولويت‌هاي كاري خود قرار داده است.

وی افزایش راندمان آبیاری، عدم نفوذ آب، عایق بودن آن، عمر طولانی، عدم رشد جلبک و… را بخش دیگری از مزیت‌های استخرهای دارای پوشش ژئوممبران عنوان کرد.

وطن‌دوست ادامه داد: بر این اساس، از ابتداي سال 1395، عمليات ساخت 3 باب استخر آغاز شد که تا پايان سال گذشته، يك واحد آن به بهره‌برداري كامل رسيده است.

وی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی دو استخر دیگر گفت: با بهره‌برداری از این استخرها، مجموع استخرهاي احداث شده طي دو سال اخير، به 8 واحد با متوسط ظرفيت 2 هزار و 500 تا 4 هزار و 800 متر مكعب آب می‌رسد.

وطن‌دوست با تاکید بر لزوم گسترش استخرهای ذخیره آب بیان کرد: احداث اين استخرها، تاثير به‌سزايي در مديريت آب و آبياري اراضی و باغات موسسه داشته است.

مدیرعامل موسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان ادامه داد: هم‌زمان با این پروژه، طرح آبياري تحت فشار ميني بابلر باغات پسته به بهره‌برداري کامل می‌رسد.

وی پيگيري لايروبي و مرمت قنوات موقوفهاي شهرستان گناباد به ویژه مساعدت و اختصاص اعتبار برای بازسازي و لايروبي قنات شش دانگ موقوفه امام رضا(ع) در روستای روشناوند را یکی دیگر از اقدامات این موسسه در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و احیاء قنوات دانست.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *