به مناسبت روز عصای سفید برگزار شد؛

همایش دستان بینا در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، به مناسبت روز جهانی عصای سفید همایش «دستان بینا» با حضور حجت الاسلام علی اکبر سبزیان،مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی؛مجتبی بهاروند، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک، بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از نابینایان عضو کتابخانه های عمومی در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) با همکاری کتابخانه عمومی دکتر شریعتی مشهد برگزار شد.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید به جامعه نابیایان و کم بینایان خراسان رضوی مشهد گفت: جامعه نابینایان و کم بینایان از اقشار با نیاز های خاص هستند و در تصمیم گیریهای شهری در مجموعه شورای اسلامی سعی می شود به اقشار با نیازهای خاص توجه ویژه شود.
مجتبی بهاروند ادامه داد: در کمیسیون عمران و حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی مشهد نیز در دوسال گذشته اقداماتی مانند مناسب سازی پیاده رو ها و وسایل نقلیه عمومی انجام شده است.
وی تاکید کرد: تقریبا تمامی ناوگان حمل و نقل مشهد به رمپ مخصوص نابینایان تجهیز شده است و در مترو مشهد نیز مسیر ویژه نابینایان با کفپوش ویژه جانمایی شده است.
وی از مصوبه 60سفر رایگان ویژه نابینایان در ماه خبر داد و یادآور شد: در این طرح در طول ماه 60 نفر از اقشار با نیازهای ویژه می توانند از خدمات سفر سطح شهر به صورت رایگان استفاده کنند.
بتول گندمی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این جلسه گفت: در شورای اسلامی شهر مشهد تلاش کرده ایم برای همه نیازهای مردم مصوبه داشته باشیم.
وی ادامه داد: هرچند با تمام تصمیمات گرفته شده و فعالتیهای انجام شده هنوز هم به همه نیازها توجه کامل نشده است و نتوانسته ایم از همه ظرفیتها برای بهبود شرایط بهره مند شویم.
گندمی ادامه داد: شورای اسلامی پنجم شهر مشهد با پرداخت یارانه در بخشهای مختلف خدمات شهری معمولا بخش عمده ای از هزینه های خدمات را پرداخت می کند و در این خصوص با هماهنگی با نهادهای حمایتی مانند بهزیستی بخشی از یارانه ها به صورت خاص و ویژه در اختیار اقشار با نیازهای خاص قرار گیرد.
وی تصویت منشور حقوق شهرنشینی را در راستای تامین حقوق همه مردم از جمله اقشار خاص بیان کرد.

محمد رضا بدیع زادگان،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد نیز در این جلسه گفت: یکی از رسالتهای کتابخانه های عمومی ارائه خدمات به گروههای خاص است و در همین راستا در کتابخانه های عمومی بخشهای اختصاصی برای نابینایان و کم بینایان،ناشنوایان وجود دارد که در شهرستان مشهد نیز دو بخش ویژه نابینایان در کتابخانه های عمومی دکتر شریعتی و کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد به ارائه خدمات به جامعه نابینایان و کم بینایان مشغول هستند.
معرفی کتاب و اجرای سرود توسط گروه سرود نابینایان مرکز آموزشی امید از جمله برنامه های این همایش بود.

در این همایش کتابهای «کفران» نوشته محمد کاظم کاظمی،توسط موسی عصمتی؛ «حماسه حسینی» نوشته شهید مرتضی مطهری توسط اکرم دهقان و کتاب«در باب حکمت زندگی»نوشته آرتور شوپنهاور،توسط جواد بلندی معرفی شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *