اعتراف شهردار به انفعال یک سازمان شهری

انتقاد اعضای شورای شهر به کوه‌خواری در شهر ری، اعتراف شهردار به انفعال سازمان فاوا در شهرداری و ادامه حواشی مصاحبه چندی قبل یکی از اعضا از جمله حواشی جالب جلسه امروز شورای شهر تهران بود.

در جلسه گذشته شورای شهر تهران که علیرضا زاکانی شهردار تهران هم حضور داشت، انتقاداتی از جنس درون سازمانی مطرح شد و همچنین برخی از اعضا نسبت به یک اتفاق عجیب در حوالی شهر ری و کوه بی‌بی‌شهربانو واکنش نشان دادند.

ایجاد معاونت جدید در شهرداری و اعتراف زاکانی به انفعال یک سازمان شهری

علیرضا زاکانی که در اواسط جلسه علنی شورا شهر در صحن شورا حضور یافته بود برای اقناع اعضای شورای شهر  در خصوص ضرورت تاسیس «معاونت فناوری‌های نوین و نواوری شهری» با بیان اینکه در حال حاضر سازمان فاوا در شهرداری تهران به یک مجموعه منفعل تبدیل شده است، اظهار کرده بود: مجموعه داده‌ها نیاز به فشار و درخواست دارد که از سوی بالاترین مقام سازمان انجام می‌شود و اگر در زیر مجموعه یک معاونت قرار گیرد تجمع داده ها ممکن نیست.

شهردار تهران در پاسخ به صحبت‌های برخی اعضا که معتقد بودند ایجاد این معاونت با وجود سازمان فاوا ضرورتی ندارد، اینگونه گفت که اگر سازمان زیر مجموعه شهردار نباشد به سازمانی منفعل تبدیل می‌شود که نمی‌تواند در شهرداری تهران تحول ایجاد کند و نمی‌تواند زیر مجموعه یک معاونت باشد.

البته زاکانی گریزی هم به قیمت زباله در تهران زد و با ارزش‌گذاری ۴۰۰۰ میلیارد تومانی برای کل زباله‌های شهر، معتقد بود به جای اینکه شهرداری از این سرمایه پول دربیاورد در عوض تنها در سال گذشته ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری پرداخت کرد که بخشی از این پول در جیب دلالان رفته است.

ادامه اعتراضات اعضای شورای شهر به حواشی یک مصاحبه

در ادامه اعتراضات به مصاحبه چندی قبل یکی از اعضای شورا شهر در خصوص تفکیک جنسیتی بوستان‌ها، امروز هم آخوندی به ادامه‌دار بودن این حاشیه واکنش نشان داد و در صحن شورا گفت:  بعد از توضیحی که جلسه پیش از سوی یکی از اعضا درباره یک مصاحبه عنوان شد، اما باز هم خبرنگار به سراغ یکی از اعضای دوره قبل شورا رفت که این موضوع حاکی از غرض و مرض مصاحبه کننده و مصاحبه شونده دارد.

وی با حمله به عملکرد ضعیف مدیریت شهری در دوره قبل، اظهارات این عضو سابق شورا را در حالی نقد کرد که معتقد بود این عضو شورا هزینه برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی و برپایی نمایشگاه عطر سیب را برنمی‌تابید.

آخوندی در ادامه واکنش تندی به صحبت عضو سابق شورای شهر داشت و  از بهره‌برداری اختصاصی او از خودرویی که در اختیارش بود و در استان دیگری مورد استاده قرار داد پرده برداشت.

عضو شورای شهر تهران نقدی هم بر نحوه گزارش‌دهی دوره جدید شورای شهر کرد و معتقد بود به دلیل ضعف ما در گزارش‌دهی مناسب، اکنون این افراد زبان باز کرده‌اند و از پستوها بیرون آمدند.

از هجوم سارقان به گورستان زیرین شهرری تا آب شدن کوه بی‌بی‌ شهربانو

اما پربحث‌ترین سوژه امروز شورای شهر مربوط به تذکر یک عضو شورا در خصوص استفاده بی‌قاعده از کوه بی‌بی‌ شهربانو توسط برخی سودجویان بود.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران با استفاده از لفظ «تپه» برای کوه بی‌بی شهربانو گفت: شاید تعجب کنید که چرا جای کوه از عنوان تپه استفاده کردم! اگر سری به این محوطه زده باشید می‌بینید که از آن کوه با عظمت تنها اسمش مانده و تپه‌ای در مجاورت مقبره بی بی شهربانو! از همین جا اعلام می‌کنم که شهروندان آخرین عکس‌های خود را با کوه و مقبره بی بی شهربانو بیندازند که با ادامه روند فعلی در آینده نزدیک دیگر اثری از کوه باقی نمی ماند.

 

حمله شبانه سارقان به گورستان زیرین شهرری، برج اینانج و نقاره خانه مورد اشاره علوی قرار داشت که معتقد بود با توجه به وجود آثار ارزشمند مدفون در این محوطه باستانی میبایست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این محدوده حفاظت بیشتری صورت دهد.

انتقاد از برگزاری نمایشگاه کتاب

برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلای امام خمینی(ع) که قرار است بعد از ماه مبارک رمضان برگزار شود مورد انتقاد هاشمی تشکری قرار گرفت.

وی که به عنوان رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر به این تصمیم‌ وزارت ارشاد اعتراض داشت دلایل خود را مربوط به قفل شدن خیابان‌های مرکزی پایتخت در ایام برگزاری نمیشگاه کتاب ذکر کرد و گفت: اگر این نمایشگاه در مصلی امام (ره) برگزار شود بزرگراه های رسالت، شهید همت، شهید چمران و همینطور خیابان  مطهری و بهشتی و مناطق حریم این محدوده به صورت جدی با مشکل رو به رو خواهد شد،

هاشمی تشکری  همچنین به ابراز نگرانی پلیس راهور در زمینه برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و خواستار آن شد تا شخص وزیر ارشاد نسبت به برگزاری این نمایشگاه در تهران بازنگری کند.

زاکانی: اسناد فعالیت دامادم در شهرداری تهران فتوشاپ است

شهردار تهران با تاکید بر اینکه دامادم در شهرداری مشغول به‌کار نیست اعلام کرد: اسناد مربوط به دامادم را به‌صورت فتوشاپ در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *