ورود نخبگان جوان به عنوان مشاور در دستگاه های اجرایی استان

معاون استاندار در نشست مدیران حوزه معاونت گفت: استفاده از حداقل یک نخبه جوان به عنوان مشاور جوان نخبه  استاندار، دستگاه های اجرایی و حوزه های زیر مجموعه معاونت اجتماعی، سیاسی و امنیتی از مولفه های تعامل نامه خواهد بود.

سیدجواد حسینی  با اشاره به تدوین نظام نامه تعامل نخبگان با دولت گفت: یکی از مولفه های این نظام نامه، راه اندازی ماهانه میز گفتگوی موضوعی دولت با نخبگان است.

وی گفت: جلسات ماهانه با شورای مرکزی خانه تشکل های مردم نهاد و واگذاری و اجرای ده راهبرد حوزه سمن ها به این شورا در دستور کار دفتر اجتماعی و فرهنگی استان قرار گیرد.

سید جواد حسینی تصریح کرد: عضویت نخبگان در کارگروه های شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عضویت نخبگان در پارلمان مشورتی زنان استان و عضویت آنان در شورای مرکزی خانه تشکل های غیر دولتی استان از دیگر مولفه های این نظام نامه خواهد بود.

وی در ادامه اظهار داشت:عضویت نخبگان در کارگروه های شورای توسعه با هدف تولید لقمه دانش توسط نخبگان، ایده پردازی و ارزیابی تصمیمات کارگروه ها  توسط نخبگان می باشد.

معاون اجتماعی سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی در ادامه خواهان ارتباط بیشتر دفتر سیاسی استانداری با احزاب شد و افزود:  خانه احزاب باید به محل گفتگوی احزاب با مسئولان استان در جهت حل مشکلات، تبدیل شود.

معاون اجتماعی سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی گفت: در راستای تجربه گردانی 28 پارلمان مشورتی زنان استان و مشارکت 3 میلیون زن استان در امر توسعه پارلمان مجازی زنان استان طراحی و راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: بعد از راه اندازی پارلمان مشورتی زنان 28 شهر استان بزودی پارلمان مشورتی زنان استان راه اندازی خواهد شد و  پارلمان مجازی بستری برای ارتباط بهتر و تجره گردانی این پارلمان ها خواهد بود.

معاون استاندار با تاکید بر پیگیری انجام میز گفتگو با اقشار گفت:  در راستای مشارکت اقشار مردم در امر توسعه،  میز گفتگو با کارگران، اقوام و جوانان با جدیت بیشتر فعال شود.

حسینی در ادامه با اشاره به سامانه انبار گفت: از 50 هزار انبار شناسایی شده در استان اطلاعات 28 هزار انبار در این سامانه ثبت شده است و باید با جدیت بیشتر اطلاعات تمامی انبارها  در این سامانه ثبت شود.

معاون استاندار خواستار پیگیری طرح خیرین امنیت یار توسط دفتر امنیتی و انتظامی شد و گفت: برگزاری جلسات مدیران حوزه معاونت به صورت منظم و موضوعی  نیز از جمله مواردی است که باید اجرایی گردد.

 

تشریح سیاست های راهبردی استان در حوزه تشکل های غیر دولتی

با حضورمعاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی اولین جلسه شورای مرکزی خانه تشکل‌ها برگزار شد.

سید جواد حسینی در این جلسه با  اشاره به سیاست های راهبردی استان در حوزه تشکل های غیر دولتی گفت: 9 سیاست راهبردی برای تشکل‌های غیردولتی در استان ترسیم شده است و شورای مرکزی تشکل‌های غیر دولتی اجرایی شدن این 9 راهبرد را در دستور کار قرار دهد.

معاون استاندار افزود: راهبرد اول توسعه کمی تشکل‌های غیردولتی است و در سال 96 رشد 15 درصدی سازمان‌های مردم نهاد در استان هدف گذاری شده است.

وی افزود: شعار هر “شهروند ساکن خراسان رضوی عضو یک تشکل” باید توسط خانه سمن‌ها پیگیری شود و شناسایی افراد توانمندی که قابلیت راه اندازی وعضویت در سمن‌ها را دارند باید در دستور کار شورای مرکزی خانه تشکل‌ها قرار گیرد.

حسینی سیاست راهبردی دوم را گسترش موضوعی تشکل‌ها دانست و گفت: طی بررسی‌های انجام شده اکثر تشکل‌های غیردولتی در قالب خیریه فعال بودند و در سال 92 تنها 5 قلمرو موضوعی در تشکل‌ها وجود داشت که در حال حاضر به 21 موضوع افزایش یافته است.

معاون استاندار سیاست راهبردی سوم را توسعه قشری دانست و افزود: در آسیب شناسی تشکل‌های غیردولتی به این نتیجه رسیدیم که بیشتر قشر میانسال برای تشکل‌های پروانه فعالیت گرفته‌اند و در توسعه قشری باید دیگر اقشار نظیر جوانان، نوجوانان، زنان، دختران، کهنسالان، دانشجویان، اصناف و دیگر اقشار جامعه هم مشارکت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از یک سال و نیم گذشته تاکنون 35 تشکل غیردولتی در روستاها ایجاد شده است و هدف گذاری سال 96 افزایش 20 درصدی تشکل‌های غیردولتی در روستاها می‌باشد.

حسینی افزود: سیاست راهبردی آموزش و توانمندسازی تشکلهای غیردولتی و ششمین سیاست راهبردی تدوین نظام نامه تعامل تشکل‌های غیردولتی با دولت است که در همین راستا نظام نامه تعامل دولت با بخش تشکل‌های غیردولتی تدوین شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه سیاست راهبردی، شبکه سازی است، افزود: تشکل‌های مرتبط با یک موضوع کاری اگر به صورت شبکه‌ای عمل کنند این امر موجب هم افزایی این تشکل‌ها خواهد شد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استانداری خراسان رضوی افزود: هشتمین سیاست راهبردی نظارت بر تشکل‌ها از طریق خود تشکل‌ها و خصوصاً خانه تشکل‌هاست.

حسینی سیاست راهبردی بعدی را راه اندازی خانه تشکل‌های غیردولتی دانست و افزود: خوشبختانه این خانه در استان راه اندازی شده است و این خانه باید محلی برای رفت و آمد و تعامل تشکل‌ها با یکدیگر باشد.

معاون استاندار با اشاره به کارگروه‌های ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: از این پس درهریک از کارگروه‌های شورای برنامه ریزی و توسعه یکی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد، یکی از اعضای پارلمان بانوان و یک نخبه مرتبط با فعالیت‌های آن کارگروه، دعوت خواهند شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *