کار اصلی ما رقابت نیست

مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی گفت: کار اصلی ما رقابت نیست بلکه توسعه دانش و شناسایی نیازهای جامعه است. هدف اصلی سازمان اقتصادی، توسعه دانش روز و شناسایی نیازهای جامعه است تا به سمت این نیازها سوق داده شویم و متناسب با آن‌ها گام برداریم.

محمدرضا عطارزاده، در مراسم اختتامیه هجدمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته که در محل نمایشگاه‌های‌ بین‌المللی مشهد برگزار شد، افزود: سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی در زمینه فرآورده‌های غذایی تجربه‌های ارزشمندی را کسب کرده است و موسسات وابسته به این سازمان با حضور در نمایشگاه بین‌المللی علاوه بر عرضه محصولات خود، تجربیات ارزنده، نکات فنی و تخصصی و… را نیز ارائه داده‌اند.
وی ابراز کرد: سازمان‌های حضور یافته در نمایشگاه باید ضمن معرفی کالاهایشان نتایج تحقیقات خود را به صورت یک کتابچه بزرگ راهنما در اختیار سایر شرکت‌ها قرار دهند تا دستاوردهای بهتری از برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها حاصل شود.
عطارزاده با بیان اینکه ما قصد رقابت در بازار را نداریم، خاطرنشان کرد: مایه افتخار است که این سازمان در زمینه‌های مختلف، پایگاه مناسبی برای وزارت جهاد کشاورزی و مراکز تحقیقاتی است و امیدواریم این تعاملات را در سال‌های آینده افزایش دهیم.
مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی با اشاره به تحقق مبحث اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌هایی که تا کنون در این زمینه صورت گرفته است، گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر، اکثر شرکت‌ها و سازمان‌های اقتصادی وابسته به آستان قدس رضوی به سمت نیازهای روز کشور حرکت کرده‌اند و در موضوعاتی مانند بذر، نهال، نشاء، روش‌های آبیاری قطره‌ای، شیوه‌های بسته‌بندی و… به موفقیت‌های ارزشمندی دست یافته‌اند.
وی خاطرنشان کرد: تلاش ما همواره این بوده است که نه تنها مبادی تحقیقات بلکه مباحث توانمندی را نیز با مشارکت مردم و سایر مراکز وابسته به آستان قدس رضوی، عملی کرده و خیرِ واسعه‌ای را که از سوی امام رضا(ع) به ما رسیده است با مشارکت قشرهای مختلف توسعه دهیم.
عطارزاده، با اشاره به توسعه برنامه‌های کارآفرینی این سازمان افزود: در نظر داریم برنامه‌های کارآفرینی را با مشارکت مردم و زیرساخت‌های کشور و بحث امنیت غذایی، بیش از گذشته توسعه دهیم.
مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی، همچنین تولید نهال و بذورات، طرح‌های دامپروری و کشاورزی و تجهیزات پزشکی را از جمله طرح‌های در دست اقدام این سازمان دانست که در راستای کارآفرینی توسعه خواهد یافت.
وی گفت: خوشبختانه در تمام شرکت‌های وابسته به این سازمان، گام‌های بزرگی برای فعالیت‌‌های بیشتر، برداشته شده است. برای نمونه خمیرمایه رضوی در حال حاضر در 15 کشور اروپایی به فروش می‌رسد و در زمینه فرآورده‌های لبنی و نان نیز در کشورهای عراق و افغانستان بازار داریم که امیدواریم بحث صادرات بیش از پیش توسعه یابد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *