چراغ هندبال خراسان دوباره خاموش شد

تیم بیتا سبزوار تنها نماینده خراسان رضوی در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور به دلیل مشکلات مالی و نبود حمایت‌های لازم مسوولان استانی از این مسابقات انصراف داده است.ورزش هندبال از چهار دهه پیش به‌عنوان ورزش اصلی مردم این شهرستان بوده است و با تلاش پیشکسوتان هندبال، شهرستان سبزوار به‌عنوان مهد هندبال ایران تبدیل شد.

پس از افت هندبال سبزوار به دلیل بی‌توجهی مسوولان، در دهه 90 هندبال این شهرستان با تیم ثامن‌الحجج در رده‌های سنی مختلف موفق به کسب عناوین مختلفی در سطح کشوری و بین‌المللی شده بود و با حمایت‌های اسپانسر بومی این تیم سه دوره متوالی توانست مقام نخست مسابقات لیگ برتر هندبال کشور را کسب کند.

پس از انحلال تیم ثامن‌الحجج طی دو سال هندبال سبزوار به دلیل نبود اسپانسر مالی امکان شرکت و افتخارآفرینی در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور را پیدا نکرد. باوجود پیگیری‌های پیشکسوتان هندبال شهرستان سبزوار شرکت تجارت زعفران بیتا برای حمایت از بازیکنان بومی شهرستان سبزوار و حضور در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور اعلام آمادگی کرد و در فصل گذشته نیز این تیم بومی و جوانان توانست به‌عنوان تنها نماینده خراسان رضوی در لیگ برتر هندبال در رده پنجم جدول قرار گیرد.

 

انصراف بیتا سبزوار از مسابقات لیگ برتر هندبال

در حال حاضر اسپانسر تیم بیتا سبزوار پس از یک سال حمایت از هندبال این شهرستان، به دلیل مشکلات مالی از تیم داری در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور انصراف داده است و این خبر تلخ برای ورزش خراسان رضوی وضعیت هندبال سبزوار را بحرانی کرده است.

رئیس هیات هندبال خراسان رضوی چندی پیش در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها اعلام کرده بود که برای حضور در مسابقات لیگ برتر کشور به دنبال جایگزینی برای تیم بیتا سبزوار هستیم.

 

خراسان رضوی نماینده‌ای در مسابقات لیگ برتر هندبال ندارد

جواد زارعی افزود: اسپانسر تیم هندبال بیتا سبزوار به دلایل شخصی از حضور در مسابقات لیگ برتر هندبال انصراف داده است و هم‌اکنون خراسان رضوی نماینده‌ای در این مسابقات ندارد.

وی ادامه داد: شرایط اقتصادی خوبی در کشور وجود ندارد و سبب انصراف حامیان مالی از تیم داری در مسابقات کشوری شده است.

 

به دنبال جذب حامی مالی دیگری برای بیتا سبزوار هستیم

رئیس هیات هندبال سبزوار با اشاره به انصراف تیم بیتا سبزوار از مسابقات لیگ برتر هندبال کشور، اظهار داشت: در مردادماه سال جاری این تیم در قرعه‌کشی مسابقات لیگ برتر هندبال کشور شرکت کرد ولی پس از گذشت چند روز حامی مالی این تیم اعلام کرد که امکان حمایت از این تیم وجود ندارد.

احمد بروغنی افزود: برای شرکت در مسابقات لیگ برتر هندبال کشور حامی مال توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد و اکنون به دنبال جذب حامی مالی دیگری برای این تیم هستیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *