اصلاح تعرفه‌های‌ طرح الیت

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت گفت: تعرفه‌ افزایش تصاعدی پارک حاشیه‌ای الیت حذف می‌شود.

سید حسین هاشمی‌زادگان با اشاره به کاهش تعرفه‌های پارک حاشیه‌ای الیت افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر همچنین تصاعد تعرفه‌ها نیز اعمال نخواهد شد به گونه‌ای که در گذشته تعرفه الیت هر نیم ساعت اضافه پارک افزایش پیدا می‌کرد.

وی افزود: بر این اساس تعرفه معابر براساس درجات مختلف آن 600، 500، 400 تومان برای هر نیم ساعت شده است.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت در خصوص نحوه محاسبه این تعرفه‌ها عنوان کرد: طبق قانون الیت هزینه پارک خودرو در معابر تحت پوشش تا نیم ساعت اول رایگان و بعد از آن هر نیم ساعت براساس درجه معبر هزینه دریافت می‌شود.

هاشمی‌زادگان اضافه کرد: براساس مصوبه شورای چهارم شهر مشهد تعرفه پارک حاشیه‌ای الیت 200 تومان کاهش پیدا کرده که این طرح از ابتدای شهریورماه سال جاری اجرایی شده است.

وی در خصوص تعداد پارک حاشیه‌ای معابر مشهد عنوان کرد: در حال حاضر، 26 هزار و 800 فضای پارک حاشیه‌ای تحت پوشش در معابر شهر مشهد تعریف شده است اما با توجه به اینکه پیدا کردن جای پارک در برخی از معابر شهر با اجرای طرح الیت راحت‌تر می‌شود لذا گاهی نیروی پارکبان در آن معابر حضور پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت ترافیک هوشمند الیت اضافه کرد: با توجه به مطلب ذکر شده به طور متوسط 22 تا 23 هزار فضای پارک حاشیه‌ای تحت پوشش الیت در شهر مشهد فعال است.

هاشمی‌زادگان به تعداد معابر تحت پوشش الیت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 118 معبر در شهر مشهد تحت پوشش الیت است اما براساس ضرورت 105 معبر فعال شده است.

وی با بیان اینکه با کاهش تعرفه شرکت الیت از لحاظ درآمدی با مشکل مواجه خواهد شد، عنوان کرد: دوره چهارم شورای اسلامی شهر مشهد در دقیقه 90 بدون توجه به نامه شرکت الیت که کاهش تعرفه الیت غیرقانونی است به کاهش این تعرفه رای مثبت دادند که این موضوع قطعا شرکت الیت را از لحاظ درآمدی با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل شرکت الیت تصریح کرد: طبق قانون باید در ابتدا هزینه‌های بهره‌برداری از الیت مشخص شود و با استناد با آن تعرفه‌ها تصویب شود اما هنوز این هزینه‌ها مشخص نشده است.

هاشمی‌زادگان اضافه کرد: امیدوارم شورای پنجم راه حلی برای این موضوع ارائه کند تا شرکت الیت با مشکل درآمدی مواجه نشود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *