اشتغالزایی برای بیش از 15 هزار نفر توسط اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در دولت یازدهم برای 15 هزار و 880 نفر در قالب پروژه های مختلف توسط این اداره کل اشتغالزایی شد.

محمدرضا اخوان عبداللهیان افزود: هم اکنون علاوه بر حوزه مسکن، تعداد بسیاری پروژه راهسازی در این استان نیز در دست احداث و اجراست که تعداد قابل توجهی در این پروژه‌ ها مشغول کار هستند.

وی اظهار کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی حدود 70 جلسه برگزار و 15 پروژه راه بین شهری با اعتبار 775میلیارد ریال در سال جاری و ارزش 2 هزار و 310 میلیارد ریال تعریف شد.

اخوان عبداللهیان گفت: آغاز 30 پروژه در حاشیه شهر مشهد با اعتبار 236 میلیارد ریال در سال جاری و ارزش 317 میلیارد ریال، برنامه ‌ریزی لازم برای ساخت یک میلیون متر مربع بنای مشارکتی با کاربری‌ های مختلف در شهر مشهد و چند برنامه دیگر از جمله اقدامات انجام شده توسط این اداره کل در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده است.

 

رفع تصرف بیش از 434 هکتار از اراضی ملی استان خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در دولت یازدهم از بیش از 434 هکتار اراضی ملی این استان به ارزش بیش از 17 هزار میلیارد ریال رفع تصرف شد.

وی اظهار کرد: این مهم در نتیجه شکل گیری یگان ویژه حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در استان خراسان رضوی برای اولین‌ بار در کشور طی دولت یازدهم بود.

وی گفت: سند محدوده بیش از 282 هکتار و سند حریم بیش از پنج هزار و 882 هکتار از اراضی ملی استان و 6هزار و 179 سند تک برگ نیز برای این اراضی صادر شد.

 

اقدامات دولت یازدهم در حوزه احداث ساختمان های دولتی خراسان رضوی

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در ابتدای سال 1393تعداد 154 ساختمان‌ دولتی و عمومی با وسعت 247 هزار و 500 متر مربع با پیشرفت فیزیکی 42 درصد در دست اجرا بود که از این مقدار 31 هزار و 800متر مربع تحویل و بهره‌ برداری شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون 219 هزار و 500 متر مربع پروژه با میانگین 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است که 6 هزار و 900 متر مربع آن شامل پنج مرکز بهداشتی درمانی و 2 پروژه ورزشی جدید هستند.

وی گفت: بیمارستان خلیل ‌آباد و بیمارستان فریمان نیز از مصوبات سفر هیات دولت به استان خراسان رضوی بود که با برنامه‌ ریزی دقیق، احداث و تحویل شد.

اخوان عبداللهیان افزود: پروژه‌ های افتتاح شده در سال 93 شامل 10 پروژه فرهنگی، بهداشتی و ساختمان فرمانداری و در سال 94 شامل چهار پروژه فرهنگی و بهداشتی بود.

 

برخورداری 94 درصد جمعیت روستایی خراسان رضوی از راه مناسب

وی اظهار کرد: افزایش برخورداری جمعیت روستاهای بیش از 50 خانوار استان از راه مناسب به 94 درصد، یکی از مهمترین اقدامات این اداره کل در دولت یازدهم است در حالی که این رقم در دولت دهم 90 درصد بود.

وی گفت: در دولت یازدهم 144 روستای این استان از راه آسفالته و مناسب بهره‌ مند شد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: در چهار سال گذشته 441 کیلومتر راه روستایی در این استان با اعتبار 616 میلیارد ریال در دست ساخت قرار گرفت که 508 کیلومتر به بهره‌ برداری رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت بیش از 527 کیلومتر راه بین شهری با هزینه سه هزار و 425 میلیارد ریال ساخته و بیش از 280 کیلومتر راه بین شهری نیز روکش آسفالت شد.

وی اخذ مصوبه هیات دولت برای مشارکت در احداث آزادراه مشهد – چناران – قوچان به طول تقریبی 120 کیلومتر و انعقاد قرارداد با آستان قدس رضوی در این زمینه را یکی از مهمترین پروژه های راهسازی استان در دولت یازدهم دانست.

وی ادامه داد: احداث پیاده‌ راه زائرین، انجام مطالعات ارزیابی ایمنی راه‌ های استان، انجام مطالعات پدافند غیر عامل برای جاده های برون شهری استان، اجرای سه هزار 570 کیلومتر مرمت رویه راه‌ ها در راستای حفظ راه ‌های در حال تخریب از دیگر اقدامات مهم این اداره کل به شمار می رود.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در مدت مزبور احداث و آسفالت راه‌ های بین شهری، باند دوم و بزرگراه به میزان 542 کیلومتر، اجرای 283 کیلومتر روکش راه‌ های بین شهری استان با استفاده از قیر رایگان انجام شده است.

وی افزود: مشارکت با بخش خصوصی در جاده خواف – سلامی به طول 25 کیلومتر با ارزش 375 میلیارد ریال از ابتکارات این اداره کل در دولت یادزهم است.

 

مسکن مهر

اخوان عبداللهیان اظهار کرد: 119 هزار و 878 واحد مسکن مهر تعهد دولت در استان خراسان رضوی است که تاکنون 90 هزار واحد به بهره برداری رسیده که از این تعداد 33 هزار واحد در دولت نهم و دهم و 57 هزار واحد در دولت یازدهم بوده است.

وی گفت: از حدود 30 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر 9 هزار و 100 واحد تا انتهای امسال به بهره برداری می رسد که از این تعداد 2 هزار و 58 واحد آماده بهره برداری در هفته دولت است.

وی افزود: 6 هزار و 300 واحد مسکن مهر دارای عارضه است که بیشترین مشکل در بخش تعاونی هاست و 14 هزار و 600 واحد نیز فاقد متقاضی می باشد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی اظهار کرد: از 2 هزار و 58 واحد مسکن مهر در خراسان رضوی که آماده بهره برداری است، 485 واحد در شهر های کمتر از 25 هزار نفر، هزار و 105 واحد در شهر جدید گلبهار و 468 واحد در شهرهای بیش از 25 هزار نفر است.

وی گفت: واحدهای آماده افتتاح مسکن مهر در شهرهای بیش از 25 هزار نفر شامل 60 واحد در شهرستان تایباد، 164 واحد در شهرستان قوچان، 62 واحد در شهرستان مشهد و 182 واحد خودمالک در کل استان خراسان رضوی است.

وی افزود: در مجموع برای پروژه های مسکن مهر قابل افتتاح در شهرهای بیش از 25 هزار نفر جمعیت، هزار و 600 میلیون ریال تسهیلات بانکی و سه هزار و 100 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

اخوان عبداللهیان اظهار کرد: پرونده مسکن مهر خراسان رضوی برای واحدهای دارای متقاضی تا پایان امسال بسته می شود.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *