مدیرانی پاکدست و هماهنگ با برنامه روحانی انتخاب شوند

یک فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص معیار انتخاب مدیران دولت در خراسان رضوی به خبرنگار صبح امروز گفت: کلیاتی که برای هر مسئول در نظام لازم است، اعتقاد به قانون اساسی و ولایت فقیه است و از سویی یک مدیر دولتی باید با برنامه های دولت هماهنگ باشد و البته صرفا هماهنگی فکری کفایت نمی کند بلکه باید مدیر حداقل در حیطه کاری خود تخصص و توانایی لازم را داشته باشند.

سیدمجتبی سادات محمدی اظهار داشت: در وهله دوم همفکری با نیرو های حامی دولت و جلب مشارکت آن ها  نیز حائز اهمیت است. عضو شورای استان حزب کارگزاران سازندگی ایران-خراسان رضوی با بیان اینکه: فرد انتخاب شده به عنوان مدیر باید انسانی پاکدست باشد، تصریح کرد: اگر فردی پاکدست باشد ولی تمام و کمال همراه دولت نباشد اولویت بالاتری نسبت به فردی دارد که پاکدست نباشد و همراه دولت باشد . وی در پایان افزود : مدیران دولتی باید سالم ، کارآمد و در نهایت هماهنگ با دولت باشند.

 

نیازمند مدیر پاسخگو و سالم هستیم

دبير مجمع زنان اصلاح طلب استان خراسان رضوی در رابطه با معیارهای انتخاب مدیران دولتی در استان خراسان رضوی به خبرنگار ما گفت: آنچه که در اثر مدیریت کشور می بینیم متاسفانه سبب شده که اعتماد مردم که بزرگترین و تنها پشتوانه اصلی نظام است خدشه دار شود و این بحران بسیار بزرگی است که اگه به موقع مدیریت نشود عواقب بسیار خطرناکی را بدنبال خواهد داشت.

وی افزود: ما در چنین شرایطی باید به دنبال مدیران ارشدی باشیم که سلامت عمل داشته و اهل کار منسجم با دیگران باشند یا به عبارتی دیگر مدیریت یکپارچه داشته باشند.

مریم علیزاده با بیان اینکه مدیران باید متعهد به بحث شفافیت و پاسخگو بودن به مردم باشند، تصریح کرد: متاسفانه خروجی آنچه که مخصوصا در خراسان رضوی و مشهد می بینم به این شکل است که تصمیمات و انتصابات در پشت پرده صورت می گیرد.

وی ادامه داد: برای تبدیل این نوع مدیریت یعنی مدیریتی که به حضور مردم اعتقاد دارد، پاسخگوست و شفافیت در عمل را دارد از حالت ذهنی به عینی  لازم است که ما از مدیرانی استفاده کنیم که به بحث حکم روایی خوب شهری اعتقاد داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: مدیران استان ما از کانال هایی انتخاب می شوند که شاید تمام گروه ها و جریانات در آن نقشی ندارند زیرا بعضی از مدیران ما خط قرمز تعدادی از بزرگان هستند و آنها نباید در صحنه باشند و طبیعتا این مسئله یک ضعف به حساب می آید و به صورت کلی تا به امروز آنچنان که باید مدیرانی را در خور این شهر و استان باشند نداشته ایم.

علیزاده با اشاره به انتخاب مدیرانی که اعتقاد به حضور مردم دارند، گفت: این موضوع کاملا در افق برنامه هایشان مشهود باشد و فقط مختص به حضور مردم پای صندوق های رای نباشد و در ادامه مردم را به عنوان بازوی اجرایی خودشان قرار دهند.

وی شاخص های مدیریت در سطح کلان را پاکدستی، اعتقاد به کار جمعی و مدیریت یکپارچه، اعتقاد به حضور مردم در تمامی عرصه ها، پاسخگو بودن و شفافیت در عمل برشمرد.

این فعال اصلاح طلب در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه سن مدیریتی در استان خراسان رضوی بالا و کهنسال است و باید جانشین پروری رخ دهد که این امر بر اساس شایسته سالاری صورت بگیرد بدین معنی که افراد با توجه توانمندی هایی که دارند بر کرسی مدیریت تکیه بزنند تا بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

 

 

سرویس سیاسی صبح امروز

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *