توجه به شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد اشتغال

استاندار خراسان رضوی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتقاء دفتر نظارت گمرکی، افزایش ساعات پاسخگویی، بهره گیری بیشتر از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دانش آموختگان دانشگاهی و ایجاد اشتغال پایدار برای این قشر ضروری است.

علی‌رضا رشیدیان روز سه شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی در گناباد افزود: دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی موظف به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مصوب شوراها و کارگروه‌های اقتصادی مانند اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل هستند و در صورت هر گونه درخواست دستگاه‌های نظارتی، به مصوبات شوراهای استانی که با مسئولیت استاندار برگزار می‌شوند استناد شود.
استاندار خراسان رضوی از حمایت مدیریت عالی استان برای به نتیجه رسیدن پروژه‌هایی که در ایجاد اشتغال تاثیر به سزایی دارند خبر داد و بر این موضوع تاکید کرد.
رشیدیان تلاش برای تحقق هدف گذاری ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در سال جاری را ضروری دانست و اظهار داشت: مدیران می‌بایست آمار اشتغال ایجاد شده را رصد و موانع احتمالی برای تحقق آن را به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان اعلام کنند.
وی تحقق این مهم را مستلزم تقویت هم افزایی، همدلی و تعامل همه بخش‌های دولتی، خصوصی، عمومی، مسئولان و دست اندرکاران دانست.
استاندار خراسان رضوی گفت: باید ضمن استفاده مناسب از ظرفیت‌های اقتصادی هر منطقه، برای رفع مشکلات تولید و اشتغال به عنوان سیاست مهم دولت دوازدهم تلاش کرد.
رشیدیان با اشاره به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه، تصریح کرد: طرح تکاپو یکی از این برنامه‌ها است که با تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه و مهارت آموزی، رونق اشتغال کشور را به همراه دارد.
استاندار خراسان رضوی یکی از راهکارهای جدی رونق تولید و اشتغال را جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی در استان دانست و تاکید کرد: برای اجرای پروژه‌ها نباید تنها به منابع و تسهیلات بانکی اتکا داشت.
وی در ادامه گردشگری و قنات قصبه را از ظرفیت‌های بسیار مهم توسعه و رونق اقتصادی گناباد ذکر و بیان کرد: باید با برنامه ریزی صحیح و کارشناسی همه اقشار مردم از مزیت‌های این بخش برخوردار شوند. باید در کنار برندسازی، به بازاریابی هدفمند برای صادرات و فروش تولیدات در داخل و خارج کشور توجه خاص داشت.
استاندار خراسان رضوی در پایان هدف از برگزاری جلسات اقتصاد مقاومتی در شهرستان‌ها را شناخت ظرفیت‌های و سهم هر منطقه برای ایجاد اشتغال، توسعه، رونق اقتصادی و تلاش برای رفع تنگناها به منظور دستیابی به این اهداف ذکر کرد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی‌نیز گفت: مجلس با نگاه تعادلی و شناخت و رصد دقیق مسائل و مشکلات بیشترین همدلی و هم افزایی را با دولت دوازدهم دارد. مصداق بارز آن رای اعتماد بالا و بی سابقه به وزرای پیشنهادی است.
حمید بنایی افزود: در این شرایط از دولت انتظار می‌رود با شناخت دقیق مسائل و مشکلات و بهره گیری بیشتر از ظرفیت‌های منطقه برای توسعه و رونق اقتصادی تلاش کند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *