فعالیت 160 کارگاه طلاسازی کددار در مشهد

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: 160 کارگاه تولید مصنوعات طلا دارای «کد شناسایی» در این شهر فعالیت دارند که تاکنون موردی از اشکال در عیار طلای این کارگاهها مشاهده و گزارش نشده است.

محمدباقر معبودی نژاد روز سه شنبه افزود: از مجموع 360 کارگاه تولیدی و سازنده طلا که از اداره کل استاندارد خراسان رضوی کد شناسایی گرفته اند هم اینک تنها همین 160 کارگاه فعال هستند که البته بسیاری از آنها نیز پایین تر از ظرفیت خود کار می‌کنند.

وی عمده ترین دلایل تعطیلی این واحدها را رکود نسبی بازار طلا و جواهر 9درصد مالیات بر ارزش افزوده، قاچاق مصنوعات طلای خارجی و ناهماهنگی و فقدان کمک دستگاه‌های مرتبط با صنعت طلاسازی ذکر کرد.

معاون ارزیابی و نظارت اداره کل استاندارد خراسان رضوی گفت: عیارسنجی طلا و مصنوعات آن مشمول استاندارد اجباری است. نظارت‌ها بر روی این محصول در دو حوزه سازندگان و عرضه کنندگان طلا صورت می‌گیرد. در این چارچوب اتحادیه طلا و جواهر، سازمان صنعت، معدن و تجارت و کمیسسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز همکاری دارند.

حامد محمدی افزود: برای هر واحد تولید طلا کد شناسایی صادر شده که بر روی مصنوعات طلا نیز حک می‌شود. در صورتی که هر واحد توزیع کننده محصولی بدون کد شناسایی تولید و عرضه کند موضوع قابل پیگرد بوده و از طریق مراجع قانونی با آن برخورد می‌شود.

وی گفت: بر اساس بازدیدهای صورت گرفته از کارگاه‌های طلاسازی در خراسان رضوی هیچ طلایی با عیار مردودی در کارگاه‌های فعال این استان وجود ندارد و موردی از عیار زیر 745 برای محصولات طلای آنها ثبت نشده است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *