کاهش مراجعات به پزشک قانونی در خراسان‌رضوی

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی گفت: در پنج ماه نخست امسال 3797 نفر به پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که نسبت به مدت مشابه آمار مراجعان 1099 نفر کاهش داشت.

دکتر آریا حجازی 28 شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره پزشکی قانونی شهرستان سبزوار افزود: 80 درصد مراجعه کنندگان مصدومان نزاع و درگیری بوده‌اند و تعداد 18 مورد فوتی بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود 8933 مورد معاینه در سطح پزشکی قانونی استان صورت گرفته است که از این تعداد 2064 مورد تصادفی و 2569 مورد مصدومان نزاع و درگیری بوده‌اند. حدود 50 درصد مصدومان نزاع و درگیری‌ها در سطح استان خانم‌ها هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با اشاره به مراجمعه کنندگان همسر آزاری در پزشکی قانونی‌های در سطح خراسان‌رضوی گفت: موضوع همسر آزاری دارای علل مختلفی است و نبود شرایط مساعد زندگی و اختلافات فرهنگی میان زن و شوهر سبب همسر آزاری می‌شود.

حجازی احداث سالن تشریح در سبزوار را مطالبه چندین ساله مردم این شهرستان دانست و گفت: احداث این سالن نیازمند عزم جدی مسوولان شهرستانی است و در مرحله نخست نیاز به واگذاری زمین در این شهرستان داریم. پس از واگذاری زمین ردیف اعتباری برای احداث سالن تشریح در این شهرستان ایجاد می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان رضوی با بیان اینکه پزشکی قانونی خراسان رضوی نتوانسته به اهداف خود در زمینه احداث سالن تشریح در سطح شهرستان‌های سبزوار، قوچان، تربت حیدریه و نیشابور دست یابد، بیان کرد: در حال حاضر تنها مرکز استان دارای سالن تشریح است و به دلیل کمبود اعتباراتت عمرانی احداث سالن تشریح در شهرستان‌های استان به سختی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به انتقال پزشکی قانونی سبزوار به ساختمانی دیگر، افزود: ساختمان قبلی پزشکی قانونی سبزوار وضعیت مناسبی برای مصدومان نداشت و در حال حاضر با موافقت رئیس کل دادگستری خراسان رضوی و دادستان سبزوار این ساختمان جدید در اختیار پزشکی قانونی این شهرستان قرار گرفته است.

حجازی با بیان اینکه در سطح مراکز پزشکی قانونی‌های خراسان‌رضوی با کمبود پزشک مواجه هستیم، تصریح کرد: در شهرستان سبزوار به فعالیت هشت پزشک نیاز داریم که هم اکنون تنها یک پزشک حضور دارد.

وی همچنین اعتبار پزشکی قانونی خراسان رضوی در سال جاری را 80 میلیارد ریال دانست و افزود: این میزان اعتبار نسبت به سال گذشته حدود 17 درصد افزایش داشته است. پزشکی قانونی استان برای تجهیز امکانات و خدمات رسانی مطلوب به مردم نیازمند به اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار است.

حجازی با اشاره به کمبود پزشک در مراکز پزشکی قانونی خراسان رضوی افزود: در نمودار سازمانی پزشکی قانونی استان 450 نیروی کارشناس، پزشک و متخصص پیش بینی شده در حالی که اینک 200 نفر در آن فعالیت دارند. پزشکی قانونی شهرستان سبزوار نیاز به هشت پزشک دارد که هم اکنون فقط یک پزشک در این مرکز حضور دارد.

در این مراسم سید علی محترمی به عنوان رئیس جدید اداره پزشکی قانونی سبزوار معرفی و از زحمات سید رحمت الله راهنما قدردانی شد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *