ایرانیان مقیم آمریکا می‌توانند نگاه منفی دولتمردان این کشور را اصلاح کنند

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به اهداف برجام، گفت: برجام راه میانه تامین منافع ایران و رفع نگرانی غربی‌هاست که ایرانیان مقیم آمریکا نیز در حمایت از آن تاثیرگذارند.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به اظهارات حسن روحانی در جمع ایرانیان مقیم آمریکا مبنی بر «پایبندی ایران به برجام، پاسخ قاطع در صورت نقض آن و درخواست از ایرانیان مقیم امریکا برای حمایت از برجام»، گفت: رئیس جمهور در نشست دیپلماسی عمومی حضور یافته، دیپلماسی عمومی فراتر از دیپلماسی رسمی است که وزارت امور خارجه هر کشوری دنبال می‌کند به نوعی که در آن تمام نهادها، گروه‌ها و مردم در ایجاد ارتباط بین دولت و ملت ها موثر و اثرگذار هستند.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ایرانیان مقیم امریکا در هر موقعیتی می‌توانند اهداف مردم کشور خود را جهت حفظ ثبات در خاورمیانه و توانمندی‌های ایران به مسئولان و مردم امریکا نشان داده و اثبات کنند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی جامعه امریکا مبتنی بر رای و نظر مردم است، افزود: با این حال نظر مردم در رای‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها تاثیر بسیار دارد، لذا ایرانیان مقیم امریکا می‌توانند نگاه منفی برخی از دولتمردان امریکا را اصلاح کنند. رئیس‌جمهور ایران نیز بر نقش دیپلماسی عمومی تاکید داشته‌اند.

رحیمی‌جهان‌آبادی با اشاره به تاکید ایران بر برجام، ادامه داد: برجام راهکار حل بحران اتمی ایران است، راه میانه‌ای که می‌تواند منافع ایران را تامین و نگرانی‌های اروپایی‌ها و غربی‌ها را مرتفع سازد اما نقض یا خروج امریکا به تنهایی جز انزوا و ایجاد فاصله بین امریکا و روسیه و چین و سایر کشورهای اروپایی پیامد دیگری نخواهد داشت.

 

 

منبع: ایسنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *