سه هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل نقدینگی قطعه سازان خراسان رضوی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور رفع مشکلات نقدینگی واحدهای قطعه ساز استان و وصول مطالبات آنان از خودروسازان، بانک صادرات سه هزار میلیارد ریال در قالب پرداخت تسهیلات به خودروسازان در نظر گرفته است.

راضیه علیرضایی افزود: امسال به دلیل افزایش تولید شرکت‌های خودروساز ، میزان مطالبات قطعه سازان از این شرکت‌ها افزایش داشت. به منظور رفع مطالبات آن‌ها، پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها برای رفع بدهی‌هایشان در دستور کار قرار گرفت.
وی بیان کرد: سال گذشته نیز به منظور رفع مشکلات نقدینگی واحدهای قطعه ساز خراسان رضوی تفاهمنامه‌ای سه جانبه بین بانک صادرات، شرکت ساپکو و واحدهای قطعه ساز به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال به امضا رسید که از این طریق مطالبات قطعه سازان خراسان رضوی از شرکت‌های خودروساز وصول شد.
وی اظهار کرد: هفته گذشته تفاهمی برای پرداخت تسهیلات از طریق بانک صادرات به خودروسازان صورت گرفت و مبلغ سه هزار میلیارد ریال برای پرداخت به شرکت‌های خودروساز در دستور کار قرار گرفت که تمام واحدهای قطعه سازی که از این شرکت‌ها طلبکار هستند، می‌توانند از این طریق مطالبات خود را وصول کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به ظرفیتهای بخش قطعه سازی استان گفت: اکنون واحدهای قطعه ساز که با سرمایه بخش خصوصی در استان راه اندازی شده‌اند، توانایی بالایی برای ساخت پیچیده ترین قطعات را دارند و می‌توانند قطعات مربوط به صنایع دفاعی و کشتی سازی را نیز تولید کنند.
علیرضایی افزود: با توجه به توانمندی‌های بخش قطعه سازی در کشور بویژه خراسان رضوی، از سوی دولت برای جلوگیری از واردات بی‌رویه و قاچاق قطعه برنامه‌ای در دست اجراست که برای این مهم در خراسان رضوی نیز برنامه ریزی و هدفگذاری لازم انجام گرفته است.

 

 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *