روابط غیرمتعارف، رویکرد سامانه های فاقد مجوز همسریابی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: سامانه‌ها و سایت‌های غیرمجاز همسریابی با رویکرد ایجاد روابط غیرمتعارف شکل می‌گیرد.

سید جواد حسینی روز سه شنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی خراسان رضوی افزود: کارکرد این سایت‌ها نیز اغلب همسرگزینی موقت است که جدی‌ترین آسیب‌ها را به بنیان خانواده می‌رساند.

وی با بیان اینکه افرادی که سراغ اینگونه سایت‌ها می روند بیشتر هدفشان ازدواج موقت است، بیان کرد: تنها سامانه مجاز در جامعه مجازی در این زمینه، سامانه ملی همسرگزینی است که کار واسطه‌گری بین خانواده ها را انجام می دهد. برای راه اندازی سامانه همسریابی باید مجوز لازم از اداره کل ورزش و جوانان اخذ شود و سایت های فاقد مجوز در این زمینه باید به دادستانی و نیروی انتظامی معرفی و جمع آوری شوند.

وی با اشاره به راه اندازی 28 پارلمان زنان در این استان طی ماه های اخیر اظهار کرد: 25 شهریور ماه نیز پارلمان استانی زنان راه اندازی می شود. همچنین سمن‌ها و گروه‌های فرهنگی باید برای توجیه و هدایت جوانان در زمینه ازدواج فعال شوند تا ازدواج در مسیر درست و صحیح صورت پذیرد.

وی از راه اندازی هفته های فرهنگی در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: این امر باید با جدیت پیگیری شود و مناسبت‌های ویژه‌ای با عنوان هفته فرهنگی راه‌اندازی شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر تولید فرهنگی در مناطق و شهرستان‌ها افزود: هفته‌های فرهنگی با هدف شناخت فرهنگ و عناصر آن، تقویت هویت بومی و محلی و هم راستا با هویت ملی و دینی، جریان سازی فرهنگی، غنی سازی اوقات فراغت و انسجام اجتماعی با رویکرد سرمایه اجتماعی در 28 شهرستان استان پس از ماه های محرم و صفر راه اندازی می شود.

وی اظهار کرد: از 7500 میلیارد تومان اعتبارات تملک سرمایه دارایی کشور حدود 2 هزار میلیارد تومان برای برنامه های فرهنگی هزینه می شود لذا باید کارهای فرهنگی با جدیت دنبال شوند.

وی با انتقاد از حضور نیافتن برخی مدیران دستگاه های فرهنگی استان در کارگروه امروز گفت: هدف از تشکیل این کارگروه انسجام بخشی و کیفیت بخشی به مسائل فرهنگی می باشد بنابراین حضور مدیران دستگاه های فرهنگی مرتبط در این نشست‌ها ضروری است.

حسینی با بیان اینکه باید هماهنگی مسائل فرهنگی با حضور تمام دستگاه های فرهنگی انجام شود، افزود: مدیرانی که در این کارگروه شرکت نمی کنند باید توضیح کتبی خود را ارائه دهند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *