رأی نیاوردن وزیر نیرو به دلیل مطالبات منطقه ای نمایندگان مجلس بوده است

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی علت رأی نیاوردن وزیر نیرو دولت دوازدهم در مجلس را مطالبات منطقه‌ای برخی نمایندگان استان‌های مازندران، گیلان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و غربی دانست.

هادی شوشتری در جلسه شورای اداری قوچان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اشاره به بررسی کابینه معرفی‌شده توسط دولت در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: هنگام معرفی وزرا این سؤال مطرح بود که آیا کابینه معرفی‌شده و چینش این افراد دور میز هیأت دولت می‌تواند پاسخگویی به مطالبات مردمی و شعارهای رئیس‌جمهور داشته باشد.

وی بابیان اینکه این کابینه طبق بررسی‌های انجام‌شده توانایی پاسخگویی به مطالبات و خواسته‌های مردم از رئیس‌جمهور را داشته‌اند، گفت: معدل توانایی وزیران امکان پاسخگویی با در نظر گرفتن چند پارامتر به مطالبات مردم را داشت، اما نباید فراموش کرد که در همه نظام‌های سیاسی هنگام معرفی کابینه محدودیت‌های محیطی داخلی و خارجی وجود دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه کابینه دولت در مقابل مجلس وظیفه مشترک و از وزیران انتظار پاسخگویی وجود دارد، بیان کرد: کابینه مختص به 18 وزیر دولت نبوده و رئیس‌جمهور دارای معاونین مختلفی است که مهم‌ترین معاونت‌ها معاون اولی رئیس جمهور است که در هدایت و راهبری وزیران و سایر معاونین نقش اساسی ایفا می‌کند.

وی علت رأی نیاوردن وزیر نیرو را وجود مطالبات منطقه‌ای برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: نمایندگان در سطوح استانی مانند خوزستان، یزد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، مازندران و گلستان مطالباتی داشتند که هم‌اکنون وزارتخانه با سرپرستی اداره می‌شود و امید داریم در مهلت قانونی رئیس‌جمهور گزینه موردنظر را معرفی کند.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروز کیلومتر شمارها صفر شده و دولت با رویکرد جدید و تازه‌نفس شروع به کارکرده است و اعضای شورای اداری این شهرستان باید نسبت خود را با کابینه دولت مشخص کنند و هر کدام از مسؤولین قوچان درخواست‌های خود را آماده تا از طریق وزارتخانه‌های مربوطه پیگیری شود.

 

 

منبع: فارس

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *