توصیه‌های پلیس به رانندگان و سرویس مدارس

باتوجه به آغاز سال تحصیلی و ورود دانش‌آموزان به مدارس، رییس اداره آموزش و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی خواستار توجه ویژه به توصیه‌های ایمنی پلیس شد.

سرهنگ کیوان سعادتی با اشاره به گشایش مدارس و استفاده برخی از دانش‌آموزان از سرویس مدارس افزود: ضروری است که رانندگان و سرویس مدارس  به توصیه‌های ایمنی جهت برقراری آرامش و نظم عمومی دقت کافی داشته باشند.

  1. رانندگان خودرو ها به هنگام عبور از جلوی مدارس مراقب دانش آموزان و تردد آنها باشند و با سرعت مطمئنه حرکت نمایند.

۲. رانندگان سرویس های مدارس تا قبل از شروع سال تحصیلی نسبت به بازدید خودروی خود اقدام نموده و از سلامت آن اطمینان حاصل نمایند.

3. سرویس‌های مدارس از سوار کردن بیش از ظرفیت دانش آموزان به خودر جدا خودداری نمایند.

  1. والدین و مدیران مدرسه در صورت مشاهده سرویس‌هایی که دانش‌آموزان را بیش از ظرفیت سوار می‌کنند حتماً تذکر لازم را به فرد راننده اعلام نمایند و از اعزام دانش آموزان با چنین خودروهایی اجتناب نمایند.
  2. در روزهای ابتدایی سال تحصیلی بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزندان خود را شخصاً به مدرسه ببرند( به ویژه سال اولی ها) لذا ترافیک سنگینی در برخی از مسیر ها ایجاد می شود بدین جهت ضروریست سایر افرادزودتر از موعد جهت عزیمت به محل کار خود اقدام نمایند.
  3. مسئولان آموزش و پرورش و خانواده ها سعی کنند تا جای ممکن از سرویس‌هایی که تحت نظارت سازمان‌های مسئول هستند، استفاده کنند و حتماً وسائل نقلیه مذکور باید بیمه بدنه، شخص ثالث و معاینه فنی داشته باشد.

7. رانندگان سرویس مدارس حتماً باید متاهل بوده و از صحت و سلامت جسمی و روانی برخوردار باشند.

 

توصیه‌های پلیس به والدین دانش‌آموزان

  1. به کودکان و فرزندانمان نحوه صحیح عبور از خیابان را آموزش دهیم و از آنها بخواهید چند بار شما را از عرض خیابان عبور دهند.

2. از آراستن کودکان و فرزندان خود به خصوصی دانش آموزان ابتدایی به زیورآلات هر چند بدل جدا خودداری کنید.

3. معمولا والدین در هفته های اول مهر رفت آمد کودکان از منزل به مدرسه و بالعگس را خود بر عهده می گیرند. در این هنگام بسیار دیده می شود. با توجه به شلوغی خیابان ها والدین برای انجام کارهایی نظیر رد کردن کودکان از خیابان و یا صحبت کردن با معلمان خودرو را به صورت روشن و و بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی بهترین فرصت را در اختیار سارقان حرفه‌ای می‌گذارند تا اقدام به سرقت خودرو و لوازم درون آن کنند.

  1. ضروری‌است والدین مسیر تردد فرزندان از خانه تا مدرسه را تعیین کنند و به آنها آموزش دهند که از مسیر های خلوت تحت هیچ شرایطی عبور نکنند هرچند مسیر آنها را کوتاه تر نماید.
  2. والدین و مسئولین مدرسه به دانش‌آموزان در رابطه با عدم شوخی در خارج از محیط مدرسه تذکرات لازم را ارائه دهند و به جد از دانش آموزان بخواهند در خیابان و سایر اماکن خارج از مدرسه تحت هیچ عنوان بازی و شوخی نکرده و در پی هم ندوند.
  3. در رابطه با حضور دانشجویان در شهرهای غیر بومی ضروریست در صورتی که دانشجو ناچار است از خوابگاه های غیر دولتی استفاده کند حتما قبل از هر چیزه صلاحیت افراد اجاره دهندم این واحدها و افرادی که قرار است در آن زندگی کنند را احراز کرده تا فرصت کوچکترین سو استفاده از مجرمان گرفته شود.
image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *