اینترنت بدون محدودیت در خراسان رضوی

معاون ارتباطات و برنامه‌ریزی وزیر ارتباطات گفت: با این که اکنون زیر ساخت فعلی شبکه‌های ما بر اساس شبکه‌های قدیمی است اما اگر پروژه‌ای که در استان خراسان در حال اجرایی شدن است به نتیجه برسد، محدودیت سرعت اینترنت برداشته می‌شود.

برات قنبری روز یکشنبه در مراسم افتتاحیه پروژه‌های مخابراتی در کاشمر با اشاره به این که در دهه فجر روزگار خبرهای خوبی به مردم می‌دهیم، افزود: با اجرایی شدن این پروژه سرعت اینترنت در استان خراسان بسیار افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با بیان اینکه هرچقدر بتوانیم قیمت تمام شده سرویس و خدمات را کم کنیم عملاً صرفه جویی ملی کرده‌ایم، اظهار کرد: اکنون هر قبضی که برای تلفن صادر می‌شود بیش از 300 تومان هزینه دارد.

معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزیر ارتباطات اضافه کرد: ما ناگزیر هستیم برای کاهش هزینه‌ها به فناوری‌های جدید روی بیاوریم. در صادرات نمی‌توانیم رقابت کنیم چون قیمت تمام شده موجب گردیده 20 تا 30 افزایش یابد.

 

تا 18 ماه دیگر، در روستاها مشکل ارتباطی نداریم

معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزیر ارتباطات گفت: براساس قولی که وزیر ارتباطات داده‌اند بعد از 18 ماه در هیچ نقطه روستایی مشکل ارتباطی نخواهیم داشت.

قنبری افزود: در دنیای امروز کسی نیست که بدون داشتن ارتباط بتواند زندگی کند. داشتن گوشی همراه و تلفن جزء ضروریات زندگی شده است. تصور زندگی بدون داشتن تلفن همراه  امکان پذیر نیست. اکنون نیاز مردم به تلفن همراه به چند دقیقه رسیده و توجیهی ندارد برای انجام کابل برگردان تا چند ساعت خطوط تلفن قطع شود.

رئیس هیئت مدیر شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه شاید مجموعه ارتباطات در گذشته به عنوان یک ابزار مشکل ساز برای امنیت تلقی می‌شد اما امروزه ارتباطات برای ما امنیت آور شده است، بیان کرد: آنچه که زمانی به دلیل امنیتی نمی‌خواستیم گسترش یابد اما امروز برای ایجاد امنیت گسترش یافته است.

وی با اعلام اینکه تاکنون فکر می‌کردیم تنها برقراری ارتباط وظیفه ما هست و اگر به یک روستا ارتباط ببریم کافی است، گفت: اکنون وضعیت به گونه‌ای شده که اگر نتوانیم متناسب با نیاز منطقه و کسب و کار نیازهای ارتباطی را رفع کنیم کم کاری کرده‌ایم.

 

خواست مردم؛ سرعت بدون محدودیت است

قنبری با اشاره به اینکه کسی نباید از ما سرویسی را بخواهد و ما نتوانیم ارائه بدهیم، افزود: به رغم اینکه زمانی از ما انتظار سرعت اینترنت 128، 256 و یا 512 را داشتند ولی اکنون درخواستشان سرعت بدون محدودیت است.

وی با بیان اینکه نه تنها دیگر انتظارات مردم از ما فقط برقراری مکالمه و دیتا نیست بلکه همه نیازها در داخل این شبکه باید برآورده شود، اظهار کرد: اکنون سرعت دسترسی در تلفن‌های ثابت و موبایل باید هر روز گسترش یابد.

معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزیر ارتباطات با اعلام اینکه فناوری‌ها به نحوی شده که هر سال این سرعت‌ها دوبرابر افزایش پیدا می‌کند، عنوان کرد: وقتی از فیبر نوری استفاده می‌شود به ظرفیت‌های بسیاری دسترسی پیدا می‌کنیم.

اکنون داریم به نسل پنج که سرعت بالای 50 مگ می‌شود فکر می‌کنیم. برای رسیدن به این سرعت باید برروی زیر ساخت‌ها کار شود.

 

وضعیت خراسان رضوی جالب نیست

قنبری یکی از اساسی‌ترین تکنولوژی‌ها در زیر ساخت‌ها را فیبر نوری دانست و اظهار کرد: در کاشمر شاهد توفیقات خوبی در زمینه مخابرات و تهیه زیر ساخت‌های لازم هستیم.

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ معضل عمده برای توسعه فناوریهای جدید عدم همراهی با شهرداری است، افزود: شهرداری‌ها به دلیل اینکه به زیبایی شهر اهمیت می‌دهند به همین خاطر هر بی تی اسی که نصب می‌کنیم نباید مبلمان شهری را برهم بزند و نباید تخریب داشته باشیم.

رئیس هیئت مدیر شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه تا زیر ساخت‌های توسعه آماده نشود نمی‌توانیم به خدمات جدید فکر کنیم، بیان کرد: اگر ضریب شبکه کاشمر 5.6 هست ضریب استفاده از نظر شاخص‌های بین المللی 2.5 بوده که عدد بسیار پائین است.

وی با اعلام اینکه وضعیت استان خیلی خوبی نیست، گفت: استان خراسان هنوز از باب شاخص‌ها رتبه 17 را در میان تمامی استان‌های کشور دارد.

قنبری با بیان اینکه وضعیت کاشمر در خصوص شاخص‌ها به نسبت سایر شهرستان‌ها بهتر است، اظهار کرد: تا زمانی که یک روستا و آبادی ما بدون ارتباط باشد وظیفه داریم به سرعت رفع مشکل تلاش کنیم.

وی داشتن ارتباط خوب در روستاها را بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: این موجب می‌شود از خالی شدن روستا جلوگیری شود. در استان‌ها و شهرستانها برای رسیدن به این اهداف الگوی توسعه باید مشخص شود. باید موانع توسعه در شهرستان‌ها مشخص و شناسایی شود.

 

نگاه مسئولین شهرها به کسب‌وکارهای جدید باشد

وی با بیان اینکه هر مشکلی در حوزه‌های پست بانک، مخابرات و پست باشد، چون مربوط به ما ،است باید برطرف شود، گفت: تردیددی نیست که هر مشکل و کاستی باشد این بخش‌ها باشد باید شرکت مخابرات جوابگو باشد.

قنبری با اشاره به اینکه مخابرات ایران باید به بهترین نحو خدمت رسانی کند، اظهار کرد: 50 درصد ای دی اس آل مربوط به بخش خصوصی است.

چون شرکت‌های خصوصی هم به شهرها رونق آورده و اشتغال ایجاد می‌کنند می‌توانیم از این طریق فارغ التحصیلان تخصصی را در داخل بخش نگه داریم.

معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزیر ارتباطات با بیان اینکه نگاه ما در برنامه ششم توسعه به کسب و کارهای جدید است، افزود: انتظار ما این است که مسئولان شهر بتوانند کسب و کارهای جدید را برای فارغ التحصیلان راه بیندازند.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از امکانات بالقوه‌ای که در کاشمر داریم باید بتوانیم کسب و کارهای جدیدی را ایجاد کنیم، عنوان کرد: در مشهد مرکز توانمند سازی توسط دانشگاه مشهد ایجاد کردیم که در برنامه ششم این مراکز باید در سایر شهرهای بزرگ ایجاد شود.

 

کاشمر نیازمند مرکز سرمایه‌گذاری

قنبری با اعلام اینکه امکانات باید به این شهرها برده شود، گفت: با توجه به پتانسیل‌هایی که در کاشمر داریم باید مرکز سرمایه ‌گذاری عظیمی را در این شهر داشته باشیم.

وی  افزود: شهر کاشمر باید در برنامه‌های خود بازنگری داشته باشد و ما هم آمادگی داریم در این زمینه همکاری کنیم. امروزه جایی نمی‌تواند اعلام کند که ما در بن بست هستیم.

معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه با دنیای مجازی همه این بن بست ها و مرزها را برداشته‌ایم، بیان کرد: با استفاده از فضای مجازی می‌توان جاذبه‌ها و زمینه‌هایی را برای گسترش شهر ایجاد کرد.

 

حرکت به سوی حذف کاغذ

قنبری با بیان اینکه در این مدت مشکل آنتن‌دهی موبایل رفع و ارتباط با کیفیت و سرعت بیشتر می‌شود، عنوان کرد: 37 مرکز موجود در شهرستان کاشمر طی چند سال آینده نوسازی و بازسازی خواهند شد.

وی با تاکید براینکه این اقدامات جز وظایف اولیه ما است که باید انجام شود، اظهار کرد: در تلاش هستیم در شهر کاشمر با دادن ارتباطات مناسب، ابزار و وسیله کار درجه بیکاری را به حداقل برسانیم.

معاونت ارتباطات و برنامه ریزی وزیر ارتباطات با بیان اینکه به زودی پروژه بزرگی در پست، تحت عنوان پروژه جی نف از طریق اقتصاد مقاومتی اجرا می‌شود، افزود: بسیاری از مشکلات با اجرای این پروژه رفع و تمام دهیاری‌ها و دفاتر پستی نظم می‌گیرند و دولت نیز در این خصوص سرمایه گذاری خوبی خواهد داشت.

قنبری گفت: ما به دنبال این هستیم که در هر روستا نقطه تماس خوبی از نظر ارتباطی داشته باشیم تا کاغذ را حذف کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم از 39 پروژه توسعه سوئیچ تلفن ثابت، توسعه و تأسیس ADSL ، توسعه فیبر، BTS SOWAP، بی تی اس، بی تی اس G3 و  بی تی اس 4G با هزینه‌ای بیش از 33 میلیارد و 861 میلیون ریال افتتاح شد.

 

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *