کنگ در استحاله

استاد حسین طالبی نقاش مشهور و چیره‌دستی است که در سبک‌های مختلفی کار می‌کند. او تابلویی با عنوان کنگ زیبا در استحاله دارد که در آن از زاویه‌ای دیگر به روستای کنگ نگریسته شده‌است. این اثر در سبک پست اکسپرسیون و با رنگ و روغن روی بوم کشیده شده است. در ادامه ماجرای این تابلو را از زبان خود ایشان خواهید خواند.

جریان تابلویی که به شکلی متفاوت می‌بینید مفصل است. به درخواست استانداری سال پیش به روستای کنگ رفتیم و همه کنگ را زیبا کشیدند و من آنچه دیدم را کار کردم؛ به هم ریخته و خراب و همان طور که پایین تابلو نوشتم این کنگ در استحاله است که در گذر زمان دچار بی‌رحمی‌های بسیار بوده و همچنان هم شاهد بی‌توجهی‌ها از سوی مسئولین است. تمام نهادها می‌خواهند خودی نشان دهند و می‌آیند و چیزی می‌گویند و می‌روند و در حالی که مضیقه مالی ندارند متأسفانه مضیقه‌های فکری باعث شده است تا به این موارد متوجه نباشند. باید گروهی بیایند معماری اینجا را ترمیم و با مقاوم‌سازی، بافت تاریخی این روستا را حفظ کنند. همه تعریف و نظر می‌دهند و متأسفانه کاری پیش نمی‌رود. فقط حرف می‌زنند و در روزنامه چاپ می‌شود و باز همه چیز فراموش می‌شود.

 

 

می‌گویند روستا ظرفیت گردشگری دارد و من می‌پرسم با این وضع چطور می‌شود امیدی داشت تا گردشگری پایش را در این خرابه بگذارد. من برای کشیدن این روستا دنبال زاویه‌ای مناسب می‌گشتم و اهالی روستا فکر می‌کردند مهندس هستم و برای طراحی نقشه اصلاحی آمده‌ام. این نشان می‌دهد مردم کنگ انتظار می‌کشند که روستا تعمیر و درست شود. بعد از آن جریان فقط نقاشی‌ها را کشیدند و رفتند و حتی نمایشگاهی هم از آثار دایر نشد و کار فقط شکلی بود و انگار باید فقط عده‌ای می‌رفتند و نقاشی می‌کشیدند و بر می‌گشتند چون بعد از آن هیچ تغییری در روستای کنگ ندیدیم.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *