اما و اگرهای جدایی مشکی‌پوشان!

درست روزی که مشکی‌ها سپیدبخت شدند، قرارداد 12 معجزه‌گر واقعی اردوگاه سیاه‌جامگان با این تیم به اتمام رسید. بازیکنانی که به عنوان معجزه‌گران 2 از آن‌ها یاد می‌شود. مردانی که در دومین سال پیاپی توانستند ادامه‌دهنده راه یاران سال گذشته سیاه جامگان باشند و باز هم در هفته پایانی معجزه بقا در لیگ برتر را رقم بزنند. شاگردان اکبر میثاقیان هر طور بود در لیگ برتر ماندند تا عیارشان همچنان طلای هجده باشد. حالا 12 نفر از مردان اردوگاه سیاه جامگان قراردادشان با این باشگاه به پایان رسیده است و مهم‌ترین سوال روز هواداران این تیم آن است که آیا این بازیکنان از تیم جدا می‌شوند؟ در این گزارش بررسی خواهیم داشت بر عملکرد این بازیکنان و این‌که چقدر احتمال دارد در جمع مشکی‌پوشان باقی بمانند.

 

پسر اصفهانی مرد شماره یک تمدید در مشهد

سیاه جامگان در درون دروازه بعد از رفتن “نازاریو” برزیلی و تنها شدن محمد ناصری در درون چهارچوب دست به دامان مسعود همامی شد که الحق و الانصاف در چند بازی که برای سیاه جامگان سنگربانی کرد، عملکرد قابل قبولی داشت. حالا قرارداد نیم فصلی همامی با مشکی‌ها به اتمام رسیده است و به نظر می‌رسد پسر اصفهانی مشکی‌ها بدش نمی‌آید یک فصل دیگر در مشهد بماند. آن‌چه مشهود است مدیران سیاه جامگان نیز از عملکرد مرد بااخلاق دروازه مشکی‌ها راضی هستند و اگر میثاقیان و کادر فنی او را بخواهند، یقینا همامی یکی از اولین گزینه‌های مدیران سیاه جامگان برای تمدید خواهد بود.

 

مدافعانی که رفتنی هستند!

سیاه جامگان لیست بلندبالایی از مدافعینی دارد که به احتمال زیاد از این تیم رفتنی هستند. وحید عسگری، محمدرضا خانزاده، میثم حسینی، علیرضا جلیلی و عباس مرداسی مدافعین مشکی هستند که بعید است در لیگ برتر هفدهم همه‌شان در لیست مشکی‌ها باشند. به نظر می‌رسد میثاقیان و مدیران سیاه جامگان به خوبی می‌دانند برای لیگ برتر هفدهم که بسیار دشوارتر از لیگ شانزدهم خواهد بود باید یکی دو مدافع مطمئن را جذب کنند. از سویی دیگر بازیکنانی مثل خانزاده و میثم حسینی پیش از این چندین بار در طول فصل ساز جدایی کوک کرده بودند و وحید عسگری هم مدافع چندان مطمئنی در این سن و سال برای سیاه جامگان نخواهد بود.

 

هافبک‌های جنگنده ماندنی می‌شوند؟

در خط هافبک قرارداد سالار افراسیابی، حسین بادامکی، مصطفی احمدی و محسن آذرباد تمام شده است. بازیکنانی که هر کدام نمایش نسبتا قابل قبولی را در طول فصل جاری داشتند و به نوعی عوامل بقا سیاه جامگان بودند. از جنگندگی میانه میدان سالار افراسیابی و مصطفی احمدی بگیرید تا از خودگذشتگی حسین بادامکی و بازی با دست مصدوم در چند هفته پایانی لیگ برتر شانزدهم. همه و همه نشان دهنده آن است که به احتمال فراوان مدیران سیاه جامگان به این بازیکنان دست نزنند و تنها به جذب یکی دو هافبک جوان دیگر برای اضافه شدن به این لیست فکر کنند.

 

مهاجمانی با ارزش بقا

در خط حمله روح الله سیف اللهی و گوران یرکوویچ دو مرد تاثیرگذار سیاه جامگان در مسیر خلق معجزه بودند. یرکوویچ که در هفته‌های پایانی با گلزنی‌های موثرش اندوخته امتیازی سیاه جامگان را مطلوب کرد و از آن طرف سیف‌اللهی هم که گل بقا را برای مشکی‌ها مقابل پرسپولیس به بهترین شکل ممکن به ثمر رساند. سیف‌اللهی، جوانی که البته ممکن است پیشنهادهای وسوسه کننده‌ای از سایر تیم‌‎های لیگ برتری داشته باشد و هوای رفتن به سرش بزند. به هر تقدیر آن‌چه مشهود است هر دو این بازیکنان قراردادشان با سیاه جامگان تمام شده است و مدیران مشکی باید همه تلاش‌شان را بکنند تا آن‌ها را در مشهد نگه دارند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *