هیچ تاسیساتی بدون ملاحظات پدافند غیرعامل ایجاد نمی‌شود

مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: هیچ تاسیسات وتجهیزات و طرح توسعه‌ای در استان ایجاد نمی‌شود مگر آنکه ملاحظات پدافند غیر عامل، دفاعی، استراتژی ترکیبی دفاع و توسعه در آن لحاظ شده باشد .
سید ابوالفضل احمدی در جلسه نخستین گردهمایی عمومی‌پدافند غیر عامل استان با محوریت استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت عملکرد با بیان اینکه در برنامه‌های توسعه‌ای استان پروژه‌های توسعه‌ای زیادی داریم، افزود: این طرح‌ها و پروژه‌ها باید با لحاظ راهبردهای ترکیبی دفاع و توسعه انجام شود.
وی عنوان کرد: این همه شعار توسعه داده‌ایم وسال‌هاست که برنامه‌های پنج ساله توسعه‌ای تدوین کرده و می‌کنیم بدون آنکه به میزان تحقق این برنامه‌ها توجه شود که این خود ناشی از ضعف نظام مدیریتی یعنی نظام برنامه ریزی و ارزیابی مدیریت عملکردهاست.
وی با بیان اینکه برنامه پنجم بر اساس برآوردها میزان تحقق اهداف و برنامه‌ها بسیار کمتر از 50 درصد بوده است، گفت: در این میان باید این توسعه پایدار باشد نه شکننده و بلورین که با کوچکترن تهدید بشکند.
وی با تاکید بر اینکه پدافند غیر عامل تزریق ژن دفاع در اندیشه تک تک مدیران و افراد جامعه ایران در حوزه‌های متفاوت است، اظهار کرد: پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است که موجب افرایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی‌دشمن می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پایداری ملی از مولفه‌های اساسی امنیت ملی است، گفت : میزان پایداری دستگاه‌ها در جغرافیای سیاسی که از سطح بخش و شهرستان واستان شکل می‌گیرد، پایداری یک شهرستان، استان و در نهایت پایداری ملی ما راشکل می‌دهد و در نهایت منجر به تسهیل مدیریت بحران می‌شود.
وی مدیریت پدافند غیر عامل را مدیریت بر داشته‌ها و نداشته‌ها و سرمایه‌های فیزیکی و معنوی و سایبری عنوان و ذکر کرد : مدیری موفق است که توافق بالقوه را ارتقا دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید دستگاه‌های برای اعضای کمیته پدافند غیر عامل خود احکامی‌را صادر و ابلاغ کنند و جلسات این کمیته را به صورت مرتب در سطح دستگاه‌ها تشکیل دهند زیرا باید کالبدی که قرار است ماموریت پدافند غیر عامل را انجام دهد چهارچوب و تشکیلات مناسب داشته باشد.
وی اظهار کرد : پس از آن شناسایی تهدیدات،دارایی و سرمایه‌هایی که این تهدیدات متوجه آنهاست اعم از تاسیسات زیربنایی و فرهنگی، آموزشی وغیره انجام و طبقه بندی شده و سپس تدبیر تمهیدات و تدوین طرح پدافند غیرعامل ضرورت دارد.
احمدی از این رو تهیه پیوست و مطالعه پدافند غیر عامل برای طرح‌های مختلف را از جمله ضرورت‌ها دانست و گفت زیرا تاسیسات وتجهیزاتی داریم که باید پایداری و مصونیت آنها ارتقا یابد.
وی با اشاره به تدوین سند چشم انداز پدافند غیر عامل برای استان در افق 1400 گفت : در این زمان استان باید مجموعه امن و پایدار در برابر هر نوع تهدید باشد و بر این اساس یک سامانه دفاعی مبتنی بر بازدارندگی طراحی شده است.
وی اظهار کرد : باید به گونه‌ای عمل کنیم که دشمن فکر حمله به این خاک و سرزمین را نداشته باشدچنانکه امروز محقق شده و دشمن دریافته اقتدار نظام به حدی است که جمله نظامی‌برایش سود و فاید ندارد و امروز در پی اثبات ناآکارآمدی نظام مدیریتی جمهوری اسلامی‌به شیوه‌های مختلف است.
مدیر کل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: گاه ممکن است در این راستا آگاهانه یا ناآگانه آب به آسیاب دشمن بریزیم و درصورتی که این باور ایجاد شود محصول آن نارضایتی است که در این صورت دشمن از این طریق می‌تواند به تحرک و تهدیدات جدی تری دست بزند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *