همه ظرفیت‌ها را برای ساماندهی اتباع غیر مجاز به کار می‌گیریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: باید همه ظرفیت‌ها را برای ساماندهی کامل اتباع خارجی غیرمجاز در استان به کار گرفته و این امر را به بهترین شکل به انجام برسانیم.
سیدجواد حسینی در نشست کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی با اشاره به وجود 320هزار نفر از اتباع خارجی، معادل 10درصد کل اتباع خارجی کشور در این استان، افزود: از این تعداد 150هزار نفر دارای کارت آمایش، 40 هزار نفر روادید خانواری، 60هزار نفر پروانه اقامت و 70هزار نفر نیز غیرمجاز و فاقد هرگونه مدرک اقامتی هستند.
وی حضور اتباع خارجی را از منظری فرصت و از جهتی تهدید خواند و گفت: در واقع یکی از عناوین احصا شده در بحث تهدیدات و آسیب‌ها در حوزه امنیتی، حضور اتباع خارجی است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: ساماندهی اتباع خارجی و پس از آن برخورد با اتباع غیرمجاز از مباحث و رویکردهایی است که شورای امنیت ملی به شدت بر روی آن تاکید دارد.
حسینی با اشاره به وجود شمار قابل توجهی از اتباع خارجی در خراسان رضوی افزود: باید ضمن هماهنگی با استان‌های همجوار و مسیر تردد اتباع خارجی غیرمجاز از طریق کارگروه منطقه پنج کشور و اداره کل امور اتباع وزارت کشور، هم افزایی و هم پوشانی لازم در اقدامات ایجاد شود.
وی عنوان کرد: موضوع ساماندهی و صدور کارت شناسایی برای فاقدان هویت باید در اولویت اقدام قرار گیرد و مشکلات اجتماعی مربوطه حل شود زیرا بی هویتی خود عامل وقوع جرم است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بحث صدور اقامت برای اتباع دارای گذرنامه، بدون آنکه برای اخذ کارت اشتغال، وجه قانونی از آنها اخذ شود نیز خود موجب ضرر و زیان استان است که باید موضوع پیگیری شود. این وضعیت ماهانه یک میلیارد تومان زیان را به استان تحمیل می‌کند ضمن آنکه باید حداقل 50درصد از این عواید به استان منتقل و برای ساماندهی اتباع صرف شود.

image_print
95 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *