میلیاردها دلار سرمایه خارجی بعد از برجام وارد کشور شده است

وزیرامور خارجه با بیان اینکه در برجام به اهداف خود رسیده‌ایم، گفت: میلیاردها دلار سرمایه خارجی بعد از برجام وارد کشور شده است.

محمدجواد ظریف صبح شنبه در جلسه فراکسیون امید با اشاره به برنامه های این وزارتخانه در دولت دوازدهم گفت: در حوزه سیاست خارجی طبق قانون وزارت خارجه صرفا مسئول روابط خارجی نیست و تمامی امور به خصوص این حوزه زیر نظر مقام معظم رهبری است که در چارچوب ها تعیین می شود.

وی با بیان اینکه هماهنگی وزارت امور خارجه با سایر وزارتخانه ها در دولت یازدهم مناسب بود، تصریح کرد: در مراسم تحلیف ریاست جمهوری علیرغم اینکه برنامه کاملا داخلی بود، اما از ۲۷ کشور اروپایی در آن حضور داشتند لذا باید به واقعیات آنگونه که هست، نگاه کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه حضور ۱۰۵ هیات خارجی در مراسم تحلیف در تاریخ جمهوری اسلامی بی نظیر است، اظهار داشت: نباید این واقعیات را دست کم گرفت و باید از ظرفیت های موجود آن استفاده کرد.

ظریف همچنین حوزه همسایگان و دیپلماسی اقتصادی را از مهم ترین اولویت های وزارت امور خارجه دانست و افزود: تا پیش از این، هیچ سهمیه ای در معادلات بین المللی درباره سوریه نداشتیم اما اکنون ما تعیین کننده برگزاری جلسات و اعضایی که می توانند در این جلسات حاضر شوند، هستیم.

وزیر امور خارجه با اشاره به هماهنگی های داخلی وزارت خارجه با سایر دستگاه ها، اظهار داشت: در حوزه برجام به اهداف خود رسیده ایم و تا کنون موانع حمل و نقل، حوزه نفت و بانک برداشته شده است و از آنجایی که در مذاکرات درباره سایر حوزه ها صحبت نشد لذا نمی توان انتظار داشت تحریم ها در حوزه های دیگر نیز برداشته شود.
 

منبع: ایرنا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *