خراسان رضوی پتانسیل وقوع ۲۰ نوع مخاطره طبیعی را دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هشدار داد : خراسان رضوی پتانسیل وقوع ۲۰نوع مخاطره طبیعی را دارد که سیل، زلزله، خشکسالی، بیابان زایی، طوفان، برف و کولاک، سرمازدگی، آلودگی محیط زیست و فرونشست مهمترین آن ها است.

حجت علی شایانفر این اظهارات را در مراسم افتتاحیه دومین کارگاه آموزشی و تمرین ستادی ویژه اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران ۷شهرستان: تربت حیدریه، تربت جام، سرخس، باخرز، زاوه، رشتخوار و تایباد عنوان کرد‌.
وی با اشاره به اهمیت مقاوم سازی، گفت: در زلزله اخیر ، واحدهای مسکونی روستایی که تحت نظارت بنیادمسکن مقاوم سازی شده بود ، کمترین خسارت را متحمل شد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری  یادآور شد : تعداد ۹۰ گسل فعال در خراسان رضوی شناسایی شده که ۲۱ مورد آن اهمیت بیشتری دارد و تاکنون ۲۵زلزله بزرگتر از ۶ریشتردر استان ثبت شده است.
 شایانفر در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: لازم است در سطوح مختلف مدیریتی، براساس چرخه مدیریت بحران برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا با توجه به فراوانی و احتمال وقوع سوانح در هرمنطقه، سناریوهای مختلفی تهیه و اجرا شود.
وی افزود : با تمرینات منظم و برنامه ریزی شده ، تجربیات لازم برای چگونگی اداره بحران در شرایط غیربحرانی به دست می آید و براساس نتایج این تمرینات ، آمادگی لازم به دست می آید.

 

 

منبع: استانداری خراسان رضوی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *