تولید 50 هزار محصول فرهنگی برای غیر فارسی‌زبانان

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی از انتشار 50 هزار محصول فرهنگی به زبان‌های عربی، اردو، آذری و انگلیسی همزمان با دهه کرامت رضوی خبر داد.

سید محمد جواد هاشمی‌نژاد با اعلام این خبر افزود: آستان قدس رضوی امسال نیز همانند سال‌های گذشته با تولید آثار و محصولات فرهنگی برای زائران غیرایرانی تلاش دارد تا زمینه جذب آنان به معارف و تعالیم والای الهی و نیز تفهیم فرهنگ صحیح ائمه اطهار(ع) را فراهم آورد.
وی با اشاره به تولیدات مکتوب این مجموعه اظهار کرد: شرح اذن دخول، کتاب کودک امام رضا(ع) به سه زبان عربی، اردو ، ترکی -آذری، کریمه اهل بیت(ع)، آداب العشره به زبان عربی، حکایت آفتاب به زبان های اردو ، ترکی-آذری، ذره و آفتاب به زبان اردو و امان نامه به زبان ترکی-آذری تولید و در اختیار زائران قرار گرفت.
وی ادامه داد: این تولیدات با محوریت ترویج مکتب اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع)، آداب معاشرت در احادیث امام رضا(ع)، استحباب دوستی ألفت با مردم، خلاصه ای از زندگانی حضرت فاطمه معصومه(س) و داستان زندگی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به زبان کودکانه از هنگام تولد، تا قبول ولایت عهدی و شهادت آن بزرگوار است.
مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی با اشاره به میزان شمارگان این آثار عنوان کرد: «شرح اذن دخول» با 2 هزار هزار شمارگان، «کتاب کودک امام رضا (ع)» با 7 هزار شمارگان، «کریمه اهل بیت (ع)» با هزار شمارگان، « نشریه کاغذی و الکترونیکی» با 4 هزار شمارگان، «آداب العشره» با 5 هزار شمارگان، «حکایت آفتاب» با چهار هزار نسخه، «ذره و آفتاب» با دو هزار نسخه، «امان نامه» با پنج هزار نسخه و پوستر ضریح و گنبد نیز با بیست هزار شمارگان از جمله آثاری است که توسط این اداره برای دهه کرامت رضوی تولید و منتشر شده است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *