برندهای داخلی وضعیت مطلوبی برای بازاریابی دارند

مدیرکل تعریزات حکومتی خراسان رضوی گفت: برندهای داخلی شرایط خوبی دارند که باید از آن استفاده کنند. از جمله از این فرصت‌ها حرکت به سمت مارکتینگ و بازاریابی است و که امروزه در دنیا در این حوزه اقدامات ظریفی صورت می‌گیرد.

حمیدرضا کریم عصر روز گذشته، در میزگرد پنجمین همایش نشان تجاری در دفتر انجمن صنایع خراسان رضوی گفت: در ارتباط با حوزه سازمان تعریزات حکومتی، نگاه ما نگاهی متفاوت است؛ از یک سو مطالب سیر تقنینی قانون مبارزه با قاچاق کالا و از سوی دیگر انطباق عناصر جرم با فعل مجرمانه است.

وی ادامه داد: مقداری از بحث‌های سیاست‌گذاری و اجرایی فاصله داریم و هم‌اکنون در هاله‌ای از قانون و فرایند دادرسی قرار داریم. این فرایندها برای ما تعریف شده‌ و جایگاه آن بالاترین مرجع قانون‌گذاری کشور یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام است. در واقع مصوبات آن از سایر ارگان‌ها و حتی مجلس شورای اسلامی نیز بالاتر است. قانون مبارزه با قاچاق کالا در دهه 70 بر اساس مصلحت نظام تصحیح شد و شکل امروزی که به جرایم و تخلفات قاچاق کالا و ارز رسیدگی می‌شود، به خود گرفت.

کریم با بیان اینکه رسالت سازمان تعریزات حکومتی در بحث قاچاق کالا یک رسالت دو سویی است، خاطرنشان کرد: نگاه ما فقط بحث مبارزه نیست بلکه از طرفی حق و حقوق مردم و از طرف دیگر ضرورت برخورد حکومتی و حقوق دولت مدنظر است چراکه ممکن است مبلغی را تحت عنوان جریمه وصول کنیم که زندگی یک شهروند و انسان باشد و از روی استیصال و درماندگی به کوله‌بری و کوله‌کشی روی آورده باشد. اگر بخواهیم چنین انسان‌هایی را قاچاقچی بدانیم و آن‌ها را در تنگنای معیشتی قرار دهیم، ظلم مضاعفی تحت حقوق دولت را به آن‌ها کرده‌ایم.

مدیرکل تعریزات حکومتی خراسان رضوی با  اشاره با اینکه مباحث اشتغال‌زایی و تامین معیشت شهروندی در هر سازمانی و زمانی متولی خود را دارد، عنوان کرد: قاچاق کالا به عنوان پدیده سوم و ضدارزش اجتماعی است که گاهی مردم به آن روی می‌آورند و محکوم می‌شوند و حکم قضایی درباره آن‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به موضوع حمایت از برندهای داخلی تصریح کرد: به اعتقاد من برندهای داخلی شرایط خوبی دارند که باید از آن استفاده کنند. از جمله از این فرصت‌ها حرکت به سمت مارکتینگ و بازاریابی است و که امروزه در دنیا در این حوزه اقدامات ظریفی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعریزات حکومتی خراسان رضوی در خصوص میزان و حجم پولی که در بازار سوغات مشهد جابه‌جا می‌شود، گفت: در مشهد یک بازار 27 میلیونی که سالیانه 2700 میلیارد تومان پول در آن جابه‌جا می‌شود که کاملا در دسترس، بومی و در جغرافیای کشور ماست. از این همین منظر دیگر لازم نیست که در کشورهای دیگر به دنبال بازار هدف باشیم.

وی افزود: در حال حاضر 70 برند داخلی در خصوص سوغات اعم از زعفران، نبات، آبنبات و… ثبت شده اند و در بازار فرصتی وجود دارد که همین برندهای داخلی باید از آن استفاده و بازار را قبضه کنند. حال چه در مبحث مصرف داخلی باشد و یا چه در بحث صادرات. اگر به برندهای داخلی در حوزه صادرات نگاه کنیم، آنگاه آن برند یک برند جهانی می‌شود. بازار سوغات فرصت بسیار مناسبی است که باید از این گردش مالی استفاده شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *