عباس آرانیان نماینده منتخب تشکل‌ها در مشهد شد

پنجمین دوره انتخابات تعیین نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت بر تاسیس و فعالیت سمنها در خراسان رضوی روز دوشنبه در محل استانداری این استان در مشهد برگزار شد.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در جریان برگزاری این انتخابات رشد سازمان‌های مردم نهاد در چارچوب فعالیت‌های دولت یازدهم است و بیان کرد: لازمه داشتن یک جامعه خوب حاکمیت عقلانیت، مشارکت و فعالیت همه آحاد مردم است. جامعه ای موفق است که تشکل‌های موفق مردم نهاد داشته باشد.

سیدکمال الدین حسینی افزود: در هر فعالیتی که مشارکت همگانی وجود داشته موفقیت کسب می شود بطوری که اثرگذاری مشارکت واقعی و نظام مند در همه حوزه ها کاملا ملموس است.

وی ادامه داد: لازمه داشتن تشکل‌های مردم نهاد قدرتمند نیز برخورداری از مدیران توانمند است که این توانمندی با فعالیت مثمرثمر و حضور فعالانه در بخشهای تصمیم ساز برای اثرگذاری بیشتر برنامه های کلان استانی و کشوری است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی به برنامه های این حوزه برای توسعه کمی و کیفی سمنها اشاره و بیان کرد: شبکه سازی، راه اندازی خانه تشکلها، ساماندهی ارزیابی و نظارت بر فعالیت تشکلها از جمله این برنامه ها است.

وی گفت: هیات‌های استانی نظارت بر تاسیس و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد بر اساس تصویب نامه هیات وزیران سال 1384 در استانداریها تشکیل شد. این هیات بالاترین مرجع نظارتی در استان است که پنج عضو دارد و ریاست آن برعهده استاندار است. در این هیات نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان نیز حضور دارد که نماینده جدید آن در انتخابات روزگذشته تعیین شد.

حسینی افزود: از 112 سازمان مردم نهاد دارای مجوز در خراسان رضوی 82 سازمان واجد شرایط برای رای دادن در پنجمین دوره انتخابات تعیین نماینده سمن‌ها در هیات نظارت بر تاسیس و فعالیت بودند که از این تعداد 54 سازمان حضور یافتند و در نهایت از بین آنها چهار نماینده از سمن‌ها برای انتخابات نهایی برگزیده شدند.

وی ادامه داد: عباس آرانیان، احمد اسکویی نیا، مهدی سلطانی نژاد و بهرام فروزنده فر چهار نامزد انتخابات تعیین نماینده سازمانهای مردم نهاد در هیات نظارت خراسان رضوی بودند که از بین آنان عباس آرانیان حداکثر آرا را کسب کرد و به عنوان نماینده سمن‌ها در هیات نظارت خراسان رضوی تعیین شد. حدود 700 سازمان مردم نهاد در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 50 درصد برای فعالیت در امور خیریه، 30 درصد در امور جوانان و بانوان، 10 درصد در امور فرهنگی اجتماعی و سه درصد به منظور فعالیت در حوزه امور زیست محیطی تشکیل شده‌اند. 75 درصد سمن‌های خراسان رضوی در مشهد استقرار دارند. هدف از فعالیت سازمانهای مردم نهاد و واگذاری برخی امور به مردم است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *