اتوبوس سیاه‌جامگان در ایستگاه پرسپولیسی‌ها!

پرسپولیس در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر با یک چالش بزرگ مواجه شده است و آن سرمربی باانگیزه سیاه جامگان است.هفته چهارم رقابت های لیگ برتر چهارشنبه با انجام یک دیدار آغاز خواهد شد که در آن پرسپولیس در آزادی به مصاف سیاه جامگان خواهد رفت.

پرسپولیس فصل جدید رقابت های لیگ برتر را توفانی آغاز کرده و توانست در هر سه دیدار خود به پیروزی برسد این درحالی است که سیاه جامگان هم با اکبر میثاقیان امیدوار کننده ظاهر شده و توانسته 4 امتیاز به دست آورد.

 

چالش بزرگ برای سرخ آبی‌ها!

بازی کردن برابر تیم های که هدایت آن‌ها را اکبر میثاقیان برعهده داشته همواره یک چالش بزرگ برای سرخ آبی ها به شمار می آید. این مربی باتجربه تیم خود را با شور و هیجان زیادی کنار زمین تشویق می کند و هدف نخست او کسب تساوی است و این باعث می شود تا او تیمش را به کلی دفاعی و یا به اصطلاح اتوبوسی به میدان بفرستد.

رویارویی پرسپولیس آماده برابر تیم دفاعی و باانگیزه سیاه جامگان می تواند جذابیت این دیدار را دو چندان کنند به ویژه اینکه این دیدار در آزادی برگزار می شود خاص تر اینکه سرخ پوشان به دنبال پیروزی در این دیدار هستند تا با روحیه بالایی به مصاف نماینده عربستان بروند.

هر چند روی کاغذ پرسپولیس شانس بالایی برای پیروزی دارد اما نباید فراموش کرد که هدایت سیاه جامگان را مربی برعهده دارد که به سختی امتیاز از دست می دهد. اکبر میثاقیان لقب گربه سیاه پرسپولیس و استقلال را دارد و باید دید که آیا این بار هم او می تواند در آزادی امتیاز کسب کند یا نه.

در مجموع، میثاقیان از ۱۵ تقابل با پرسپولیس، به ۵ برد و ۴ مساوی دست یافته و ۶ بازی را هم واگذار کرده است. گفتنی است میثاقیان تنها یک بار به مربیان ایرانی پرسپولیس باخته که آن هم در لیگ هشتم برابر پرسپولیس با مربیگری افشین پیروانی بوده است. سایر باخت های میثاقیان به پرسپولیس در مقابل مربیان خارجی این تیم رقم خورده است.

 

10 نکته جذاب از اولین بازی هفته چهارم

1-اولین تیم مشهدی در لیگ فوتبال ایران نه ابومسلم که تیم آریا بود اما بازی تیم آریا در لیگ منطقه ای بود واین تیم در لیگ تخت جمشید جای خود را به تیم فوتبال ابومسلم مشهد داد.

2-به بی پولی امروز تیم های مشهدی کاری نداشته باشید، در سال 53 تیم ابومسلم، مهم ترین نقل وانتقال لیگ را انجام داد ومسیح مسیح نیا، جوان 21 ساله وبسیار شایسته پرسپولیس را جذب کرد، مسیح در ان دوران مدافع ثابت تیم ملی در کنار جعفر کاشانی یا قلیچ خانی بود، رفتن او از پرسپولیس یک اتفاق تلخ برای طرفداران بسیار زیاد تیم تهرانی بود.

3-بین پرسپولیس وتیم های مشهدی مجید تشرفی اولین بازیکن مشترک بود، تشرفی در ابتدای لیگ سال 54 که از اسفند 53 آغاز شد، پیراهن پرسپولیس را بر تن داشت،سپس مهدی عسگرخانی ومسیح مسیح نیا این مسیر را طی کردند وبعدها محمد پنجعلی، علیرضا گیل عرب، محمد منصوری، خداداد عزیزی، علیرضا نیکبخت، حسین بادامکی، اشپیتیم آرفی، میلاد غریبی، یونس شاکری و… از این دسته هستند.

4-ابومسلم مشهد از معدود تیم های تاریخ فوتبال ماست که 2بار به پرسپولیس 4 گل زده است، تنها سپاهان است که چنین خاطره ای در بازی‌هایش برابر پرسپولیس دارد.

5-بعد از تهران، شهرستان مشهد، شهری‌ست که بیشترین تیم را در تاریخ لیگ برتر داشته است، ابومسلم مشهد، پیام مشهد، پدیده مشهد وسیاه جامگان مشهد این تیم های پر اعتبار بوده اند.

6-در میدان 2 تیم، حسین بادامکی که به زودی 36 ساله خواهد شد مسن ترین بازیکن میدان است وبعد از او سید جلال حسینی نفر دوم است، سید جلال، شش ماه از بادامکی کوچکتر است.

7-آخرین بازی پرسپولیس برابر مشهدی ها همان بازی آخر پرسپولیس در لیگ پارسال بود که سیاه جامگان یک بر صفر برنده شد و برانکو جوانانش را به میدان تیمی فرستاد که برای ماندن در لیگ نیازمند برد بود.

8-پرسپولیس سال گذشته در 4بازی برابر مشهدی ها 3برد ویک باخت داشت، 9 گل زد و2 گل خورد.

9-پرسپولیس در بازی قبل برابر سیاه جامگان، آماده بازی در لیگ قهرمانان آسیا بود و حالا هم در لیگ قهرمانان، پرسپولیس آماده بازی برابر تیم فوتبال الاهلی عربستان است!

10-پرسپولیس تا به حال 2بار در مشهد با سیاه جامگان بازی کرده است، یک برد 2 بر یک ویک باخت یک بر صفر نتیجه پرسپولیس برابر سیاه جامگان بوده است .آن‌ها در تهران 2 بار با حریف بازی کرده وهر 2 بار 3 گل زده اند، البته بار دوم پرسپولیس برابر حریف گل نخورده در حالی که بار اول 3 بر 2 برنده بود!

 

با بدشانسی مواجه شدیم

مربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد به این نکته اذعان کرد که تیمش امروز در دیدار مقابل پرسپولیس کار سختی پیش رو دارد.

«اکبر محمدی»، افزود: این فصل را متفاوت با فصل‌های پیش لیگ شروع کردیم. تیم ما نتایج خوبی در این فصل گرفته و روند روبه رشد داشته است. هرچند می‌توانستیم امتیازات بیشتری هم کسب کنیم اما با بدشانسی مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: آماری که داشتیم نشان می‌دهد عملکردمان چگونه بوده است ضمن اینکه رویکردمان هم مشخص است و در هیچ بازی صرفا به دفاع فکر نمی‌کنیم. در همین ۳ بازی گذشته ۵ گل زدیم و دنبال بازی کاملا دفاعی نیستیم.

محمدی  درباره بازیکنان جدید تیمش گفت: اگر نفراتی که به خدمت گرفته‌ایم شرایطشان خوب باشد از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

 

سیاه‌جامگان شروع خوبی داشته است

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید که تیمش در هفته چهارم لیگ برتر حریف مشهدی‌اش را دست کم نخواهد گرفت.

برانکو ایوانکوویچ پیش از دیدار تیمش برابر سیاه‌جامگان اظهار کرد: این بازی در آستانه بازی با الاهلی است. سیاه‌جامگان شروع خوبی داشته و یک باخت که نباید رخ می‌داد مقابل فولاد داشت. با این حال این تیم به دنبال اشتباه ما در بازی امروز خواهد بود اما بازیکنان ما حریف را دست کم نمی‌گیرند و ساده بازی نخواهد کرد.

وی ادامه‌ داد: مثل همه بازی‌ها، این بازی برای ما یک بازی سخت خواهد بود که نتیجه‌ نامعلومی در انتظار ما است. بازیکنان ما در هر بازی با تمرکز و انگیزه بالا وارد زمین می‌شوند و به همین خاطر به نتایجی که می‌خواهیم می‌رسیم. البته اخیرا صحبت‌هایی نیز شده که پرسپولیس از پیش برنده است و راحت بازی‌ها را می‌برد اما هیچ کسی نمی‌بیند که بازیکنان ما چقدر تمرین کرده‌اند و تمرکز روی کارشان داشتند و تمام نتایج‌شان به یمن تلاش و پشتکاری بوده که داشته‌اند.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: ما دوست داریم پیروز این مسابقه شویم و هدف ما به دست آوردن بردهای هر چه‌ بیشتر است اما به هیچ وجه کار ساده و آسانی نیست و این را می‌دانیم که اتفاقات  غیر مترقبه و پیش‌بینی نشده نیز وجود دارند ولی من دوست دارم که بازیکنانم از بازی لذت ببرند و به خاطر نتایجی که می‌گیرند به همراه هوادارانمان در زمین شادی کنیم.

 

پاسخ بادامکی درباره پرسپولیس برانکو و قطبی

«حسین بادامکی»، به عنوان کاپیتان سیاه جامگان امروز برابر تیم سابق خود قرار خواهد گرفت و امیدوار به کسب نتیجه برابر شاگردان برانکو ایوانکوویچ است.

وی درباره آخرین وضعیت سیاه جامگان پیش از رویارویی با پرسپولیس اظهار داشت: خدا را شکر شرایط خوبی داریم. تمرینات ایده آلی را در طول هفته انجام دادیم و با آمادگی فراوان به مصاف تیم خوب پرسپولیس می رویم. به گذشته نباید فکر کنیم. بازی با فولاد تمام شده است و حالا تمام فکر و ذکر ما پرسپولیس است و اینکه بتوانمی در برابر این تیم بهترین بازی خود را انجام دهیم.

کاپیتان سیاه جامگان درباره پرسپولیس گفت: با بهترین تیم ایران بازی داریم. آن‌ها در بهترین وضعیت هستند و سه دیدار قبلی خود را هم برده اند. بی تردید امروز روز سختی برای هر دو تیم رقم خواهد خورد. چرا که ما تیم دست و پا بسته ای نخواهیم بود.

وی درباره مقایسه پرسپولیس زمان افشین قطبی که او در آن عضویت داشت و این پرسپولیس اظهار کرد: هر دو تیم عالی بودند. آن زمان ما هم تیم یکدستی داشتیم که بچه ها همه باهم رابطه خوبی داشتند. واقعا نمی توانم بگویم کدام تیم بهتر بود اما هر دو جزو بهترین پرسپولیس های تاریخ لیگ برتر بودند.

 

 

گزارشی از مانی پویا

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *