«آهوانه» تا پایان تابستان در حرم رضوی ادامه دارد

به همت اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی زائران کودک بارگاه منور ثامن‌الحجج(ع) تا پایان تابستان میهمان ویژه برنامه‌های «آهوانه» هستند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ویژه برنامه «آهوانه» ویژه کودکان 8 تا 10 سال تدارک دیده شده است، گفت: ویژه برنامه‏‌های «آهوانه» از شب‌‏های قدر در حرم مطهر رضوی کار خود را آغاز کرد و در ایام میلاد امام رضا(ع) این برنامه با شکوه بیشتری برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی حسن‌زاده افزود: با توجه به اینکه خانواده‌های زیادی در شب‌های تابستان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند، لذا اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی سعی کرده تا ویژه تمام سنین برنامه‌های فرهنگی متنوعی برگزار کند.

وی ادامه داد: افزون بر نمایشگاه کبوترانه و پایگاه‏های آداب زیارت که در صحن‌های حرم مطهر رضوی، منظومه‌ای از خدمات فرهنگی را به زائران ارائه می‌دهد، ویژه کودکان برنامه‌ای تحت عنوان «آهوانه» در رواق دارالهدایه تدارک دیده شده که در شب‏های یک‏شنبه، سه‏‌شنبه و پنج‏شنبه از ساعت 21:30 تا 23 میزبان کودکان خواهد بود.

حجت الاسلام حسن‌زاده هدف از برپایی برنامه «آهوانه» را ترویج و نشر معارف دینی و رضوی عنوان کرد و افزود: در «آهوانه» آموزش‌های دینی در قالب برنامه شاد مذهبی، نمایش نماهنگ، قصه‌گویی و نقاشی به زبان کودکانه به مخاطبان ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: این برنامه چون با استقبال خوب کودکان و والدین مواجه شده است، لذا تصمیم گرفته شد که این برنامه تا پایان تابستان به کار خود ادامه دهد.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی درباره برنامه‏‌های آهوانه گفت: در این برنامه‌‏ها پس از قرائت قرآن، توسط مربیان کودک و نوجوان جنگ شادی و معرفتی برگزار می‏‌گردد و از طریق مسابقه و نمایش کلیپ به این عزیزان معارف تربیتی و اخلاقی آموزش داده می‌‏شود.

وی افزود: به طور میانگین در هر وعده برنامه بیش از 100 کودک و نوجوان شرکت می‏کنند و هدایایی به رسم یادبود و تبرک به آن‌ها اعطا می‏‌شود.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *