«آموزش برای همه، همه جا و همه وقت» را فراهم کردیم

رییس دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور بزرگترین دانشگاه دولتی ایران است، گفت: این دانشگاه بالغ بر چهار هزارعضو هیئت علمی و 10هزار کارمند دارد و با توسعه مراکز آموزشی خود توانسته شعار؛ آموزش برای همه، همه جا و همه وقت را برای جوانان فراهم کند.

محمدعلی داوریار روز گذشته با حضور در دفتر روزنامه اتفاقیه ضمن گرامیداشت تلاش‌ مدیران و خبرنگاران این رسانه، افزود: دانشگاه پیام‌نور خراسان رضوی بعد از تهران مهم‌ترین و بزرگترین دانشگاه پیام‌نور کشور است و هفته‌ای نیست که نشست یا جلسه‌ای با مدیران کشوری دانشگاه نداشته باشیم.

وی با تقدیر از خبرنگاران روزنامه اتفاقیه در جهت آگاهی بخشی و روشنگری مردم، افزود: بنده از انتقاد استقبال می‌کنم و با مدیریت متمرکز تقریبا 30 واحد دانشگاهی در استان را مدیریت می‌کنیم.

عضو شورای دانشگاه پیام‌نور کشور گفت: بیشترین مشکلی که در حوزه اطلاع رسانی در کل کشور داریم این است که دانشگاه پیام‌نور بصورت مناسبی شناسایی نشده است و تمامی شهریه‌های دانشگاه صرف امورات دانشگاه می‌شود و حتی یک ریال به جیب شخص نمی رود. شهریه دانشگاه پیام‌نور تقریبا یک سوم دانشگاه آزاد است و حضور دانشجو در کلاس اجباری نیست ولی برای حضور استاد حتی با حضور یک دانشجو الزامی است.

داوریار با اشاره به ویژگی‌های دانشگاه پیام‌نور افزود: یکی از ویژگی‌های پیام‌نور این است که امتحان‌هایش متمرکز است، قریب به 3000 نفر در یک جلسه آزمون حضور می‌یابند حتی هیئت علمی‌هایی که داریم که در پیام‌نور تحصیل می‌کنند، تنها دانشگاه‌هایی است که تحصیل در دو رشته مجاز است، حتی دانشجویان می‌توانند یک ماه قبل از آزمون محل آن را انتخاب کند.

عضو شورای دانشگاه پیام‌نور کشور خاطر نشان کرد: بالغ بر سی درصد جذب ارشد و دکتری متعلق به دانش آموختگان پیام‌نور بوده است و من کیفیت مدارک پیام‌نور را تایید می‌کنم چون فرد باید برای پیشرفت تحصیلی تلاش کند.

وی در پایان اضافه کرد: مرکز نوآوری و دانشکده ی حقوق را تازه ایجاد کرده ایم که در کشور منحصر به فرد می‌باشد و ناگفته نماند سال گذشته با اطلاع رسانی که داشتیم جذب دانشجو سی درصد افزایش یافته در حالی که باقی دانشگاه‌ها در این حوزه کاهش پیدا کرد.

 

 

سید مهرداد امیرکلالی

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *