پروژه آزاد راه حرم تا حرم به زودی اجرایی می شود

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: حل مسائل پروژه آزاد راه حرم تا حرم ( مشهد تا قم ) در دستور کار است و این پروژه به زودی به اجرا در می آید .

محمد مقدوری در گفت وگو با خبرنگاران افزود : هم اکنون مباحث محوری این پروژه بر اساس اعلام قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و وزارت راه و شهرسازی حل شده و به زودی عملیات اجرایی یکی از قطعات آن آغاز می شود.
وی در خصوص سرنوشت قطار سریع السیر مشهد – تهران هم گفت : در شرایط فعلی بحث برقی کردن قطار مشهد – تهران به عنوان اولویت استان و وزارت راه و شهرسازی در دست اقدام و پیگیری است .
وی ادامه داد : برقی کردن قطار مشهد در دو بخش فاینانس و خرید و واردات برخی اقلام مورد نیاز اجرای پروژه در حال انجام است و در عین حال وزارت راه و شهرسازی پروژه قطار سریع السیر مشهد – تهران را به عنوان فرصت و ظرفیتی برای سرمایه گذاری حفظ کرده و هیچ مانعی برای ورود سرمایه گذار بدان وجود ندارد چنانکه طی یک ماه قبل پیشنهاد جدیدی از سوی کره ای ها به استان برای این پروژه واصل شد که برای بررسی به تهران ارسال شد.

 

کاهش آمار تصادفات فوتی
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال های اخیر با تلاش های انجام شده آمار متوفیان این سوانح کاهش یافته است و فقط در سال 95 این رقم نسبت به سال قبل از آن کاهش 13 درصدی دارد.
وی اظهارکرد : در سال 94 در مجموع تصادفات رانندگی درون شهری، برون شهری و راههای روستایی یک هزار و 296 نفر کشته شدند که این رقم در سال 95 به یک هزار و 133 نفر کاهش یافت .
وی افزود : خراسان رضوی از نظر کمی رتبه نخست کشور و از نظر درصدی رتبه سوم را در حوزه کاهش تلفات رانندگی در این مدت داشته است.
وی با اشاره به افزایش دو درصدی آمار تلفات سوانح رانندگی استان در دوماه نخست امسال گفت : در این مدت 177 نفر در استان کشته شدند که سال قبل در این زمان 175 نفر آمار فوت شدگان جاده ای بوده است.
وی اضافه کرد:‌ تعداد کشته شدگان سوانح جاده ای امسال در راههای های درون و برون شهری کاهش داشته، اما این آماردر محورهای روستایی افزایش دارد چنانکه آمار فوتی سوانح رانندگی در راههای روستایی پارسال 17 نفر بوده و امسال به 26 نفر رسیده است.
مقدوری تصریح کرد : با توجه به افزایش ایمنی و نیز آسفالت راههای روستایی، این میزان افزایش کشته ها در این راهها بیانگر ضعف در فرهنگ رانندگی مناطق روستایی است.
وی با بیان اینکه بیشترین درصد تصادفات رانندگی استان در فاصله ساعت 16 تا 20 و عامل عمده این تخلفات و سوانح انسانی بوده است ، گفت : 74.4 درصد متوفیان سطح تحصیلات راهنمایی و پایین تر داشته اند.
وی اظهار کرد: 48 درصد فوتی ها در بزرگراه، 34 درصد راه اصلی و 15 درصد روستایی و سه درصد آزادراههاست .
این مسئول با اشاره به اینکه 28 درصد کشته شده ها موتور سیکلت سواران هستند ، گفت : در سال جاری برای تشدید برخوردها با موتورسواران متخلف پلیس اقدامات لازم را انجام می دهد.
وی استفاده نکردن از کلاه ایمنی و حرکات نمایشی و حرکات خلاف جهت مسیر را از جمله تخلفاتی دانست که پلیس با آنها برخورد خواهد کرد.

 

اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه صرفه جویی انرژی
وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به وضعیت مصرف انرژی در کشور و نیز استان افزود : در حوزه صرفه جویی انرژی نیازمند اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه هستیم .
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ما در جهان از نظر جمعیت در بین کشورهای دنیا رتبه 18 و ازنظر تولید ناخالص داخلی رتبه 27 را داریم ، گفت : هم اکنون ایران رتبه چهارم دنیا را فقط در مصرف گاز دارد.
وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف انرژی اعم از آب و برق و گاز ،افزود : مصرف سالانه گاز استان 11.3 میلیارد متر مکعب است که از این نظر خراسان رضوی بعد از استان های تهران و اصفهان ، بوشهر و خوزستان رتبه پنجم کشور را دارا می باشد.
به گفته وی ، با وجود آنکه خراسان رضوی خود از جمله مراکز تولید گاز است در مقاطعی از سال برای تامین و ذخیره گاز مورد نیاز در ایام پیک مصرف اقدام به واردات می کند که هم اکنون این امر در حال انجام است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *