وزارت خارجه تخریب میراث فرهنگی فلسطین را پیگیری کند

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت امور خارجه باید دیپلماسی فعالی درقبال تخریب میراث فرهنگی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی داشته باشد.

نصرالله پژمان فر با انتقاد از تخریب میراث فرهنگی فلسطین و مسجدالاقصی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی گفت: تخریب میراث فرهنگی فلسطین و بیت المقدس موضوع بسیار مهمی است که حتی یونسکو هم آن را محکوم کرده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه وزارت خارجه باید به صورت فعال و مؤثر در حوزه‌های بین المللی حضور پیدا کند، عنوان کرد: امروز ضمن اینکه وزارت خارجه ضعف‌هایی در حوزه داخلی دارد، گلایه‌هایی نیز نسبت به آن در حوزه بین المللی وارد است.

وی افزود: وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشورمان باید نسبت به حقوق مردم فلسطین با دیپلماسی فعال وارد شود چرا که میراث فرهنگی آنها میراث فرهنگی ما نیز هست.

پژمان‌فر در ادامه با اشاره به ام‌القری بودن جمهوری اسلامی در میان کشورهای مسلمان بیان داشت: گزارش‌های مفصلی از اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی در خصوص تخریب میراث فرهنگی و خروج عتیقه از سرزمین فلسطین وجود دارد و حفاری‌های جدید اسرائیلی‌ها در این زمینه نگران کننده می‌نماید.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *