توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برای کاهش مصرف آب در کشاورزی

استاندار خراسان رضوی طبق روال جمعه‌های گذشته، از پروژه‌های در حال احداث جهاد کشاورزی در حاشیه شهر بازدید کرد.
در حاشیه این بازدیدها بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری، اصلاح بذر، مکانیزه کردن بخش کشاورزی و بهره گیری از تکنولوژی‌های روز در این حوزه، تاکید کرد.
وی افزود: با وجود تمام مشکلاتی که در مسیر راه کشاورزان بود آنها بسیار قوی در میدان ظاهر شده و افتخارات بسیار خوبی را برای کشور عزیزمان به ارمغان آوردند.
استاندار خراسان رضوی موضوع صادرات، حضور موفق در بازارهای هدف صادراتی و ایجاد زنجیره تولید را یک ضرورت برشمرد و گفت: بازرگانی مهمترین قسمت هر فعالیت اقتصادی است و در صورت عدم نگاه به این قسمت از زنجیره تولد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث افت تولید می‌شود.
رشیدیان از سازمان جهادکشاورزی برای توجه به بهره وری آب قدردانی و تاکید کرد: با توجه به اقلیم استان، این مجموعه باید به سوی فراگیر کردن کشت گلخانه‌ای در استان برود.
شایان ذکر است؛ پروژه‌هایی که روز گذشته مورد بازدید قرار گرفت شامل: یک واحد گلخانه ی فعال، مزرعه کشاورزی و آبیاری تحت فشار، سردخانه محصولات کشاورزی، کارگاه تولید ادوات کشاورزی، یک واحد گلخانه ی در حال ساخت واستخر ذخیره ی آب، بود.
گفتنی است؛ مزروعی رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استان و شهرستان، استاندار را در این بازدید همراهی می‌کردند.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *