حمایت از طرح‌های فناورانه حوزه حمل ونقل برای كاهش آلودگی در كلانشهرها

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: كاهش آلودگی در كلانشهرها نيازمند حمايت دستگاه‌های اجرايی از طرح های فناورانه حوزه حمل و نقل شركت‌های دانش بنيان است.

دکتر سید حسن علم‌الهدایی، در جلسه  با مسئولان استانی خراسان رضوي، با اشاره به اينكه در حال حاضر ١٠ ميليون موتور سيكلت در كشور تردد مي كنند كه حدود ٤٠٠ هزار دستگاه در مشهد وجود دارند، اظهار كرد : کنسرسیوم ‘مرکب‌های سبز' که در پارک علم و فناوری خراسان با حمایت شرکت برق منطقه ای خراسان تشکیل شده است، توانسته برای نخستین بار در کشور به فناوری موتورهای الکتریکی دست یابد که می تواند گام مهمی در کاهش آلودگی هوا علي الخصوص كلانشهرها بردارد .

وی با بيان اينكه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان در صنایع برق، نفت، گاز، پتروشیمی و سایر حوزه ها است، خاطرنشان کرد : يكي از راه هاي جدي توسعه مؤسسات فناور و دانش بيان بكارگيري متخصصان داخلی در جهت شناسايی و رفع نيازهای فناورانه دستگاه های اجرايی در كشور است.

علم الهدايی در بخش ديگري از سخنان خود بر ضرورت توسعه جدی موسسات فناور و شرکت های دانش بنیان در کشور برای ایجاد اقتصادی دانش بنیان و قابل رقابت در بازارهای بین المللی تاکید کرد .

رئيس پارك علم و فناوري خراسان محقق شدن طرح جايگزين كردن موتورسيكلت هاي بنزيني به هيبريدي – بنزيني را حركتي ارزشمند دانست و بَر حمايت همه جانبه دستگاه هاي مرتبط با اين پروژه تاكيد كرد .

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بازاریابی و بازارسازی مهمترین شاخصه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در کشور است که باید برطرف شود.

دکتر محمود شیخ زین‌الدین در جلسه با مدیران پارک علم و فناوری خراسان رضوی، اظهار کرد : در حال حاضر پارک‌های بزرگ دنیا شرکت های دانش بنیان را مورد حمایت خود قرار می دهند، تا بتوانند دستاوردهای خود را به بهترین شکل ممکن به مشتریان خاص خود ارائه کنند و علاوه بر درآمدزایی نقش مستقیمی بر اشتغال‌زایی هم دارند که پارک های کشور نیز باید به این سمت حرکت کنند  .

وی افزود : برخی از مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان از جمله جامع و ict جز مراکز رشد برتر و باسابقه پارک‌های علم و فناور کشور هستند که دستاوردهای عظیمی رو در حوزه های مختلف در جهت رفع نیازهای دستگاه ها ایجاد کرده اند .

معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: شرکت های فناور و دانش بنیان علاوه بر طراحی و تولید تکنولوژی های خاص در صنایع مختلف باید با ارتقاء کیفیت خدمات رسانی به دستگاه‌ها، پاسخ منتقدین را بدهند .

شیخ زین الدین اضافه کرد: معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور این آمادگی را دارد که از طرح های فناورانه خاص که بتواند نیاز کشور را در حوزه های مختلف برطرف سازد طبق چارچوب‌های قانونی حمایت کند .

دکتر سید حسن علم الهدایی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان نیز در این جلسه با اشاره به فعاليت گسترده بیش از 250 شركت دانش بنيان و فناور پارك در عرصه های تخصصی مختلف، گفت: خوشبختانه امروز شركت های ما در صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، انرژي های نو و تجديد پذير، داروسازي، گياهان دارويي و كشاورزي و دیگر عرصه ها دستاوردهاي مهم و ارزشمندي را براي استان و كشور به ارمغان آورده اند و در سطح ملي و بين المللي نيز فعاليت مي كنند.

وی خاطرنشان کرد : خوشبختانه در بازدیدهایی که معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همچنین معاونین دکتر ستاری از شرکت های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری خراسان داشتند، حمایت ها و پیگیری های مجدانه این بزرگوارن همیشه شامل حال ما بوده و امیدواریم با حضور دکتر شیخ زین الدین این حمایت ها پر رنگ تر از قبل شود تا بتوانیم در جهت کاربردی کردن دستاوردهای شرکت های پارک خراسان گام بلندی برداریم .

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *