این چه وزیر خارجه‌ای است؟

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد نشست سران منافقین که در پاریس برگزار می‎شود آن هم همزمان با ورود آقای ظریف به پاریس، قطعا طی روزهای آینده از آقای ظریف و همین‎طور دستگاه اطلاعاتی کشور سوال می‌کنم. واقعا این چه دستگاه دیپلماسی است؟ این چه وزیر خارجه‎ای است؟

جواد کریمی قدوسی در واکنش به نشست سران منافقین در فرانسه و حمایت همه‎جانبه فرانسه از آن‌ها افزود: سرویس امنیتی و دولت فرانسه برای اجرای اجماع و جمع‎آوری اراذل و اوباشی که با ایران در سطح دنیا مخالفند وقت و مایه می‎گذارد، پول خرج می‎کند. حمایت‎های لازم اجتماعی از آنها به عمل می‎آورد، به آنها پایگاه می‎دهد و برای همه اراذل و اوباشی مثل جریان آل سعود، داعش در سوریه، عراق و یمن و از کشورهای دیگر ویزا صادر می‎کند که بیانگر این است که اینها هرچه در اظهارات سیاسی‎شان می‎گویند دروغ است و ملت ایران نیز این را تجربه کرده‎اند.

کریمی قدوسی در ادامه اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی در مقابل کشورهایی مانند فرانسه اقدام مقابله به مثل انجام دهد شاید بتواند در اثرگذاری روی کشورهای اروپایی موثر واقع شود که یکی از راه‎های اقدام مقابله به مثل؛ حمایت از احزاب، جریان‎ها و اجتماعاتی است که در انگلیس، فرانسه و امثال این کشورها وجود دارد که با دولت مرکزی در حال مبارزه سیاسی هستند مثلا مردم اسکاتلند، ایرلند در انگلیس و..

 

یک سوال جدی از ظریف

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با انتقاد از عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی در قبال چنین اتفاقی تصریح کرد: در مورد همین جلسه‎ای که در پاریس برگزار می‎شود آنهم همزمان با ورود آقای ظریف به پاریس، قطعا طی روزهای آینده یک سوال بسیار جدی از آقای ظریف و همین‎طور دستگاه اطلاعاتی کشور داریم و آن این است که چرا وزیرامور خارجه همزمان با برگزاری نشست منافقین به پاریس می‎رود که به نظر بنده نیز بدون رعایت حرمت جمهوری اسلامی ملاقات می‎کند به طوریکه کاخ الیزه اجازه نمی‎دهد رسانه ملی ما از مراسم ملاقات آقای ظریف، خبر و عکس و فیلم تهیه کند و بعد ازاین شاهد این هستیم که اجلاس منافقین و اراذل و اوباش برگزار می‏شود، آیا آقای ظریف نمی‎داند یک چنین نشستی تدارک دیده شده است؟

 

با توپ و تشر برود

کریمی قدوسی در ادامه افزود: باید گفت برگزاری چنین نشستی که خلق الساعه نبوده، حداقل از چندین ماه برای آن اقدام کرده‎اند و سال قبل نیز اقدام مشابه آن را داشتند، پس این نشست کاملا قابل برآورد بوده است لذا جای سوال جدی از وزیر اطلاعات وجود دارد که آیا دستگاه اطلاعاتی از این قضیه بی‎خبر بوده؟ چرا این اخبار را نمی‎گوید؟ و از آنجایی که وزارت اطلاعات جز کابینه است یکی از وظایف آن سرویس دادن امنیتی و اطلاعاتی به دیگر وزارتخانه‎هاست یعنی موقعی که یک چنین سفر اروپایی طراحی می‎شود کارشناسان وزارت اطلاعات باید به وزرات امور خارجه اطلاعات بدهند که در زمانی که آقای ظریف به فرانسه می‎رود منافقین چنین تدارکی دیده‎اند و همزمان با ورود وزیرخارجه، منافقین و کشورهای حامیان آنها از سراسر دنیا به فرانسه وارد می‎شوند، و اگر هم می‎خواهد برود با توپ و تشر و با دست پر برود و حداقل قبل رفتن باید مصاحبه کند و بگوید که یکی از اهداف سفرم انتقال پیام ملت ایران در مورد منافقین و تروریست‎هایی است که مادر همه منافقین و تروریست‎های دیگر هستند و جریان اعتراض جمهوری اسلامی و ملت ایران را به دولت فرانسه خواهم گفت که مشاهده می‎کنیم که آقای ظریف حتی این حرف را هم نمی‎زند و چنین مصاحبه‎ای هم نمی‎کند و پس از اینکه از فرانسه برمی‎گردد و منافقین این نشست را در پاریس برگزار می‎کنند، صداوسیما از آقای ظریف یک سوالی می‎پرسد و او هم یک جوابی می‎دهد.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *