ثبت‌نام 11هزار اتباع خارجی بی‌هویت در مدارس

مدیرکل اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار گفت: تاکنون 7هزار کودک بازمانده تحصیل شناسایی شده اند و11هزارکودک اتباع خارجی که مدارک هویتی نداشته‌اند نیز ثبت نام شده‌اند

سید جواد حسینی روز گذشته در جلسه ستاد فرهنگی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی استان خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی ضمن تشکر از حضور مدیرکلانی که شخصا و به طور مستمر در جلسات ستاد حضور پیدا می‌کنند گفت: باور کنید که آسیب‌های اجتماعی درکشور جدی است و لازم است این جلسات را جدی بگیرید.

وی افزود:  اولویت اصلی ما در راستای کاهش طلاق است و خوشبختانه توانسته‌ایم در زمینه کاهش آن اقدامات موثری مانند اجرای طرح مداخله در طلاق اجرا شده است؛ اما لازم است همچنان با قوت و جدیت بیشتری این هدف را دنبال کنیم و برنامه‌های پیشگیری از طلاق را دنبال کنیم.

وی با بیان این که برای 3هزار زوج جوان 12ساعت کارگاه آموزشی اجباری پیش از ازدواج درمشهد برگزار شده است تا به زوج‌های جوان آموزش‌های لازم ارائه داده شود، گفت: در کنار این کارگاه‌های آموزشی، طرح مهرانه نیز برای زوج‌هایی که یک‌سال از ازدواج آنها گذشته، برگزار می‌شود که معتقد هستیم هرچقدر برای استحکام خانواده هزینه شود ارزش دارد.

معاون اجتماعی، سیاسی امنیتی استاندار با اشاره به طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل توسط بهزیستی استان گفت: تا کنون 7هزار کودک بازمانده تحصیل شناسایی شده اند و11هزارکودک اتباع خارجی که مدارک هویتی نداشته‌اند نیز ثبت نام شده‌اند.

وی افزود: در زمینه جمع‌آوری و نگهداری معتادان متجاهر برخی اعتبارات را از شورای شهر می‌گیریم اما دریافت این اعتبارات همیشگی نبوده و تخصیص آن نیز هیچ‌گاه 100درصدی نبود برهمین اساس از همکاران می‌خواهم که با شورای جدید مذاکره کرده که هم اعتبارات افزایش پیدا کند وهم تخصیص آن 100درصدی شود.

مسعود هنر بخش، معاون پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی نیز در ادامه این جلسه گفت: برای اجرای برنامه‌های معاونت پیشگیری و معاونت اجتماعی در راستای برنامه ملی کنترل وکاهش آسیب‌های اجتماعی 900میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که از این میزان بیش از 7میلیارد تومان محقق شده است. همچنین طرح‌های کنترل وکاهش طلاق، ماندگاری و پایداری خانواده‌ها و رضایت‌مندی از زندگی بود که برای این موضوع بیش از 20میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که از این میزان 15میلیون و500هزارتومان محقق شده است.

وی با بیان این که 95درصد ازطرح‌های آموزشی پیشگیرانه در مناطق حاشیه مشهد اجرایی شده است تصریح کرد: در همین راستا و آموزش‌های پیش از ازدواج 16میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که 12میلیون و200میلیون تومان آن تخصیص داده شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی استان گفت: در راستای کاهش وکنترل آسیب‌های اجتماعی 3طرح در چهارچوب برنامه ملی داریم که برای اجرای آن 270میلیون تومان اعتبار درنظر گرفته شده است .

غلامحسین حقدادی بیان کرد: این طرح‌ها شامل شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است که موفق شده‌ایم با اجرای آن تاکنون حدود7هزارو700کودک بازمانده از تحصیل را در استان شناسایی کنیم. همچنین اشتغال زنان سرپرست خانواده با هدف ارتقا توانمندی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده است . طرح کاهش وکنترل طلاق وارائه مشاوره وتوانمند سازی زنانی که طلاق گرفته‌اند یکی دیگر از طرح‌های بهزیستی در این چهارچوب بوده است.

جدی بودن آسیب های اجتماعی و تاکید برجدی گرفتن جلسات ستاد فرهنگی ساماندهی آسیب های اجتماعی از سوی مدیران دستگاه های مختلف اجرایی، ارزشمند بودن هزینه برای استحکام خانواده، ثبت نام 11هزار دانش‌آموز اتباع خارجی فاقد مدرک هویتی در مدارس، درخواست ازاعضای شورای شهر جدید برای افزایش اعتبار جمع آوری ونگهداری معتادان وارایه 95درصد آموزش‌های مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر از جمله موضوعات مطرح شده درجلسه ستاد فرهنگی ساماندهی آسیب‌های اجتماعی بود.

 

گزارشی از نیلوفر اقبال

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *