پیشکار جدید معدن زکریای مشهد تعطیل شد

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از جرم دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: بخش فعال (پیشکار) معدن زکریای این شهر با دستور قضایی تعطیل شد.

قاضی محمد بخشی محبی افزود: در پی شکایت سازمانهای مردم نهاد، کوهنوردان و آستان قدس رضوی مبنی بر تخریب و تصرف اراضی موقوفه و کوه های زکریا در محدوده کلانتری رضا شهر و نجفی مشهد به بهانه بهره برداری از معدن، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با توجه به بازدیدها و ارایه گزارش‌های مکرر به کمیته شناسایی شورای حفظ حقوق بیت المال توسط نمایندگانی از ادارات راه و شهرسازی، محیط زیست و سایر متولیان ذیربط، دستور توقف عملیات بهره برداری از این معدن تا بررسی بیشتر موضوع صادر شد.

وی گفت: با توجه به حجم بسیار تخریب‌های انجام شده، برداشت نامتوازن از طبیعت، برهم خوردن اکوسیستم منطقه و عدم ترمیم خرابی‌ها و به منظور حفظ طبیعت و محیط زیست تا زمان بررسی میزان تخریب ها و ارائه مجوز های لازم، معدن مزبور تعطیل و ادوات کار به مکان مناسب منتقل شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد افزود: براساس بند 2 آیین نامه زیست محیطی معادن، احیای پوشش گیاهی بومی منطقه و ترمیم خرابی‌ها توسط مسبب آن ضروری است.

image_print
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *